Ledigt jobb: Avdelningschef, butik
- Jobb
- Butiksansvarig med fokus på orderhantering
Butiksansvarig med fokus på orderhantering
Miljögårdens Möbler ABSkåne län, Lund
Tidigare erfarenhet är önskad
~36 800 kr / per månad ->
Fast månads- vecko- eller timlön
Utbildning:
Företagsekonomi, handel och administration
Eftergymnasial utbildning två år eller längre
25 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Miljögården är en inredningsbutik i Lund som drivs och ägs av familjen Blomsterberg sedan 1984. Familjen Blomsterbergs dröm och vision är att skapa den kompletta inredningsbutiken. Miljögårdens ligger på det lättillgängliga Novaområdet med en generös utställningsyta på 4000 kvm. 2003 slogs dörrarna upp till det nya huset. Vi har knutit till oss de mest intressanta formgivarna och tillverkarna. Idag driver vi parallellt med fysisk butik även webbhandel där vi ser en fin utvecklingspotential.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du blir del av ett positivt team. Vi tror på samarbete, att dela idéer med varandra och att ha roligt tillsammans varje dag! Du ska trivas att arbeta i ett högt tempo och inte vara rädd för att hugga tag i uppgifter när de dyker upp. Arbetsplatsen har ett öppet klimat som gör att det är lätt att trivas.
Tjänsten
Nu söker vi dig med ett brinnande intresse för människor och en bred kunskap och erfarenhet av möbler, belysning och inredning. Vi söker en driven butiksansvarig som vill vara en del av ett engagerat team som älskar att hjälpa våra kunder att hitta den rätta inredningen för varje rum.
Som butiksansvarig på Miljögården har du en ödmjuk inställning men kan samtidigt med fast hand styra över den dagliga verksamheten och ta beslut stora som små.
Arbetsuppgifter butiksansvarig och orderhantering
- Vara tillgänglig för frågor från kollegerna under den dagliga driften. Vara hjälpande och stöttande i frågor som rör kundtjänst och service. Ditt ledarskap kommer att guida teamet mot nya försäljningsmål och säkerställa att våra kunder får den bästa servicen och de bästa produkterna för sina behov.
- Ansvara för samt planera och utforma kampanjer på ett tilltalande sätt för att öka försäljningen.
- Etablera en bra kontakt med våra leverantörer och i viss mån arbeta tillsammans med ägarna och kollegerna gällande inköp. Vi åker på en hel del mässor och besöker showrooms/fabriker.
- Personalansvarig och behjälplig i rekryteringsprocesser. Se till att butik, lager och webb är bemannat och arbeta med schemafrågor. Utbilda nyanställda samt utveckla de nuvarande i ditt team.
- Arbeta för en god arbetsmiljö och utveckla vårt arbetsmiljöarbete.
- Van att arbeta operativt och känner dig trygg med kunder i säljsituationer. Du finns närvarande på golvet och är ett föredöme i det dagliga arbetet.
- Processa kundorders på framförallt möbler samt göra inköp till lager.
- Ordertjänsten kräver att du har en strukturerad arbetsstil, förmåga att arbeta självständigt samt ansvara för att lösa eventuella problem som uppstår under orderprocessen samt att kontinuerligt förbättra rutiner och processer för att öka effektiviteten.
Kvalifikationer
- Du har kunskap och ett stort intresse för möbler och formgivning.
- Erfarenhet av att leda ett team inom detaljhandeln.
- Talar flytande svenska och engelska och kan uttrycka dig mycket väl i skrift.
- Du bör vara kommunikativ, noggrann, kreativ, utåtriktad och initiativtagande.
- Du arbetar systematiskt och effektivt.
- Som person är du positiv, strukturerad och ordningsam.
- Meriterande om du har tidigare kunskaper av Visma affärssystem eller liknande med tyngdpunkt på artikel, lagersaldo och order.
Anställningen
Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tjänsten är en kombinerad tjänst. Butiksansvarig 50% och orderhantering 50%. Ordertjänsten är ett föräldravikariat och vi ser sedan att tjänsten blir en 100% butiksansvarig tjänst. Arbetet innebär arbete fysiskt på plats och under butikstider. Helgarbete kan förekomma vid behov men är ej schemalagt.
tillträde snarast!
Välkommen med din ansökan som ska innehålla CV med födelsedatum, personligt brev, foto av dig och gärna referenser eller betyg. Skicka ansökan till [email protected] och märk ansökan "Butiksansvarig/orderhantering"
Sista ansökningsdagen är 3e februari, men vi gör intervjuer löpande.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Axis Communications
-
PROTOSELL AB
-
Optimal Assistans
-
Region Skåne, Skånes universitetssjukhus SUS
-
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.
Saab Kockums AB
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56