Klientteknisk Supportspecialist

Funnel AB

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

169 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Vi expanderar vår globala, världsklass supportfunktion med en Klientteknisk Supportspecialist. Vi söker en självgående och nyfiken teammedlem som trivs i en snabbt växande och agil miljö!

Om rollen

Du kommer att ansluta dig till vårt team i Stockholm och vara en del av vårt globala supportteam, som också inkluderar kollegor från våra kontor i Boston och Sydney. Detta är ett samarbetsvilligt och vänligt team med en stark "kan-göra" mentalitet.

I denna roll kommer du att vara ansvarig för att hantera alla inkommande frågor från användare av Funnel Data Hub och Measurement tillsammans med dina kollegor. Utöver att lösa omedelbara kundproblem kommer du att utnyttja analyser och datadrivna insikter för att identifiera mönster, förfina processer, dela insikter med resten av organisationen och bidra till att bygga smarta lösningar som minskar behovet av support över tid.

Några uppgifter och ansvar:

  • Hjälpa företagskunder att felsöka produkt- och användningsutmaningar.

  • Analysera kund- och supportdata för att felsöka, identifiera trender, återkommande problem och möjligheter till proaktiva förbättringar.

  • Triage ett brett spektrum av förfrågningar och säkert vidarebefordra informationen till rätt team (t.ex. Utveckling, Produkt, Kundframgång, Lösningskonsultation, Ekonomi).

  • Samarbeta nära med produktutvecklingsteamet för att säkerställa att vi levererar de bästa lösningarna för våra kunder.

  • Leda och delta i tvärorganisatoriska initiativ för att göra Funnel till en bättre produkt.

  • Bidra till innehållet i kunskapsbasen och säkerställa att varje affärsplan har relevant innehåll som är enkelt att hitta.

  • Prioritera och lyfta fram brådskande frågor och framväxande trender genom att leverera tydliga, handlingsbara insikter som gör det möjligt för team att identifiera grundorsaker och implementera effektiva lösningar.

Vem du är

Serviceinriktad: Du får energi av att hjälpa kunder och lösa deras problem. Du kan se saker från kundens perspektiv och anpassa ditt tillvägagångssätt därefter.

Analytisk inställning: Du tycker om att dyka ner i data, identifiera mönster och använda mätvärden för att vägleda beslutsfattande. Du har en strukturerad och detaljorienterad inställning till problemlösning.

Utmanande: Du är inte rädd för att utmana kunder, kollegor eller dig själv genom att ställa frågor och vara transparent om vad som fungerar och vad som inte gör det.

Samarbetsvillig: Du är en lagspelare som värdesätter kollektiv framgång och trivs i tvärfunktionellt samarbete över avdelningar och kontor.

Nyfiken: Du älskar att lära dig och vill förstå hur produkten fungerar, hitta nya arbetsmetoder och utforska alternativa lösningar.

Öppen: Du trivs i en dynamisk, snabb miljö där inte alla svar eller processer är fastställda.

Kompetenser och erfarenhet

  • Minst 2 års erfarenhet av B2B kundteknisk supporthantering.

  • Stark teknisk förståelse, kombinerat med exceptionella analytiska och problemlösningsförmågor.

  • Utvecklade skriftliga kommunikationsförmågor med förmåga att skapa tydligt och instruktivt innehåll för kunder.

Det är en stor fördel om du också har:

  • Erfarenhet av att arbeta i ett SaaS-företag med grundläggande kunskaper om digital annonsering och digital analys.

  • Kännedom om något programmeringsspråk.

Vem vi är

Funnel är den ledande plattformen för marknadsföringsintelligens som gör det möjligt för marknadsförare att automatiskt samla in, modellera, visualisera och analysera data från över 500 marknadsföringsplattformar—utan behov av SQL eller skriptning. Nu utrustad med mätning, kombinerar Funnel Marketing Mix Modelling, Multi Touch Attribution och Incrementality Testing för att triangulera den verkliga effektiviteten av marknadsföringsinsatser och ge smarta, datadrivna förslag.

Funnel har över 2 000 företag världen över som kunder, inklusive globalt erkända varumärken som Adidas och Sony, och genererade över 50 miljoner dollar i ARR 2023 och fortsätter att finnas med på FT 1000-listan över Europas snabbast växande företag. Sedan grundandet 2014 har Funnel vuxit till ett globalt team med över 300 anställda, med kontor i Stockholm, Boston, Dublin, London, Hamburg och Sydney.Övrig information Denna roll är belägen på vårt kontor i Stockholm. På Funnel värdesätter vi starkt samarbete på plats och vi har en kontorsförst-princip. Vi arbetar från kontoret minst fyra dagar i veckan samtidigt som vi fortfarande ger gott om flexibilitet för när livet händer, under sommarmånaderna och helgdagar.

Läs mer om våra förmåner och fördelar här (https://jobs.funnel.io/locations/stockholm-sweden)

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Inflationen - Inflationen i Sverige sjunker till 1,5% i december
    Ons, 8 jan 2025 - 18:05
  • Elpriset - Dagens och morgondagens elpriser i Sverige
    Ons, 8 jan 2025 - 13:01
  • Rabattkod - Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
    Fre, 3 jan 2025 - 09:01
  • Allmänt - Statsskuld.se: Nya Skatteberäkningar & Jobbsök
    Tors, 2 jan 2025 - 19:54
  • Opinionen - Novus December 2024: Socialdemokraterna i topp
    Tis, 31 dec 2024 - 14:35
  • Lån - Bolåneräntor i Sverige 2024-2026: Prognos och Råd
    Lör, 28 dec 2024 - 11:48
  • Styrräntan - Riksbanken sänker styrräntan: Hur påverkas din ekonomi?
    Fre, 20 dec 2024 - 11:48
  • Information om Statsskuld.se - Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
    Tis, 17 dec 2024 - 08:56