Service Desk Agent sökes till Göteborg

Danda AB

168 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Vi söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till uppdrag i Göteborg. Din främsta uppgift i kunds Service Desk kommer vara att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Vidare kommer du att supportera och stötta användare med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras Visitor Center. Vi ser att du har god erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory. Som person söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann, gillar att arbeta i teamkonstellation, gillar felsökning. Vidare är det viktigt att du verkligen vill arbeta i en ServiceDesk. Exempelvis kommer dina arbetsuppgifter inkludera:

  • Felsökning och installation, främst i Windows miljö
  • Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
  • Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Krav

  • Minst 2 års erfarenhet av teknisk support/helpdesk eller minst 1 års erfarenhet och någon typ av IT-utbildning
  • Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande

  • PowerShell (scripts)
  • Ett intresse för Problem Management
  • Kunskap om IP-telefoni (Cisco)
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb