Ledig tjänst: Löneadministratör till statlig myndighet i Norrköping

Novare Bemanning AB

Östergötlands län, Norrköping

Tidigare erfarenhet är önskad

8 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Är du löneadministratör på jakt efter nästa uppdrag? Har du även minst tre års erfarenhet? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi en löneadministratör till en statlig myndighet i Norrköping.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en löneadministratör till en statlig myndighet i Norrköping.

I rollen som löneadministratör hos myndigheten kommer du ansvara för att säkerställa korrekt och effektiv hantering av löneadministrationen för samtliga medarbetare. Du kommer att arbeta nära gruppledaren och kollegorna på lönekontoret för att administrera löneutbetalningar, rapportering och support till medarbetare.

Du kommer bland annat att hantera lönerelaterade ärenden, utlägg, förskott och systemadministration. Tillsammans med kollegorna på lönekontoret supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Tjänsten omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller).

För att trivas i rollen så söker vi dig som är trygg i dina kunskaper. Du arbetar systematiskt och noggrant. Du har även en god förmåga att samarbeta med andra och drivs av att nå gemensamma mål.

Tjänsten är sakerhetsklassad, och du kan komma att behöva genomgå registerkontroll och eventuell sakerhetsprövning.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

  • bearbeta och kontrollera löneunderlag
  • ta fram lönelistor
  • ta fram rapporter och statistik
  • redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
  • sammanställa tid- och frånvarorapporter
  • svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
  • göra beräkningar och rättningar
  • daglig styrning och arbetsledning av verksamheten.

Krav för tjänsten

  • KY-utbildning eller liknande inom lön
  • minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
  • goda kunskaper i MS Office
  • goda kunskaper i lönesystem
  • goda kunskaper i ekonomisystem
  • goda kunskaper om kollektivavtal
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
  • kunna lämna referens på tidigare likannde arbete

Meriterande krav för tjänsten

  • erfarenhet av lönesystemet Personec P 2

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid med planerad start 10 februari och pågår i 6-9 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Norrköping, möjlighet till distansarbete finns efter ök.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-01-15. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] (mailto:[email protected])

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Dagens och morgondagens elpriser i Sverige
    Ons, 8 jan 2025 - 13:01
  • Rabattkod - Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
    Fre, 3 jan 2025 - 09:01
  • Allmänt - Statsskuld.se: Nya Skatteberäkningar & Jobbsök
    Tors, 2 jan 2025 - 19:54
  • Opinionen - Novus December 2024: Socialdemokraterna i topp
    Tis, 31 dec 2024 - 14:35
  • Lån - Bolåneräntor i Sverige 2024-2026: Prognos och Råd
    Lör, 28 dec 2024 - 11:48
  • Styrräntan - Riksbanken sänker styrräntan: Hur påverkas din ekonomi?
    Fre, 20 dec 2024 - 11:48
  • Information om Statsskuld.se - Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
    Tis, 17 dec 2024 - 08:56
  • Inflationen - Inflation i Sverige november 2024: KPIF på 1.8%
    Tors, 12 dec 2024 - 08:36