Ledig tjänst: Supporttekniker till IT-Helpdesk

Medrelief Sverige AB

Västernorrlands län, Sundsvall

Tidigare erfarenhet är önskad

16 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Om tjänsten

Vi söker nu en duktig supporttekniker till en IT-Helpdesk för våra kunder runt omkring.

Helpdesken ansvarar för användarsupport till kundens medarbetare. Som tekniker förväntas du samarbeta nära med dina kollegor för att säkerställa en snabb och professionell användarupplevelse via deras supportkanaler. Rollen är en konsultroll.

Dina arbetsuppgifter

De primära arbetsuppgifterna inkluderar:

– Hantera inkommande ärenden via portal, e-post, telefon och på plats.

– Följa SLA:er enligt deras incidentprocess.

– Ge support via fjärrverktyg för deras klientdatortjänst.

– Ge användarsupport på plats vid behov.

– Upprätta dokumentation för interna processer.

– Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning.

– Aktivt delta i gruppens utvecklings- och förbättringsarbete.

– Fånga upp och vidarebefordra verksamhetsbehov till övriga grupper inom IT-avdelningen.

De värdesätter intern kompetensutveckling och det finns goda möjligheter att växa i rollen.

Din profil

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare som trivs i en högt tempo. Du arbetar proaktivt med en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.

Skallkrav

Erfarenhet av Office365, Citrix, Azure, AD och migrering.

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Självgående

Lösningsorienterad

Serviceinriktad

Kommunikativ

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb