Ledig tjänst: Administrativ koordinator

Quest Consulting Sverige AB

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

2 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Beskrivning utav rollen:

Sektionsledningarna har behov av kvalificerat stöd och koordinering av en mängd olika administrativa sektionsövergripande uppgifter. Det är av stor vikt att du självständigt kan identifiera, prioritera, planera och utföra flera parallella arbetsuppgifter. Du bidrar även till utveckling och förbättring av det administrativa stödet. Det kan exempelvis handla om effektivisering av administrativa rutiner och implementering av de i verksamheten.

Några exempel på arbetsuppgifter:

  • Löpande utföra och underlätta administrativt arbete, exempelvis dokumenthantering i diariesystem, skriva minnesanteckningar vid möten, planera sektionsmöten tillsammans med sektionsledningen
  • Arbeta med sektionens nyhetsbrev
  • Utveckla och effektivisera administrativa arbetssätt
  • Hantering och planering av on-boarding och off-boarding enligt rutin
  • Driva mindre förbättringsprojekt inom arbetssätt och verktyg

Krav:

  • Eftergymnasial utbildning om minst 180 hp inom relevant område exempelvis administration, ekonomi, teknik eller motsvarande som anses vara likvärdigt.
  • Erfarenhet av en samordnande/koordinerande tjänst som innefattar administrativt och operativt stöd med arbetsuppgifter som innefattar skrivande av minnesanteckningar och sammanställning av rapporter, minst 3 år.
  • Erfarenhet av att driva verksamhetsutvecklingsprojekt, minst 2 projekt.

Mervärdeskrav

  • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet, minst 2 år.
  • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en teknisk verksamhet inom infrastruktur, minst 1 år.
  • Erfarenhet av att arbeta med fakturahantering, minst 1 år.
  • Erfarenhet av att arbeta med diarieföring, minst 1 år.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser i Sverige: Prognoser och Tips för 11-12 Jan 2025
    Lör, 11 jan 2025 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen i Sverige sjunker till 1,5% i december
    Ons, 8 jan 2025 - 18:05
  • Rabattkod - Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
    Fre, 3 jan 2025 - 09:01
  • Allmänt - Statsskuld.se: Nya Skatteberäkningar & Jobbsök
    Tors, 2 jan 2025 - 19:54
  • Opinionen - Novus December 2024: Socialdemokraterna i topp
    Tis, 31 dec 2024 - 14:35
  • Lån - Bolåneräntor i Sverige 2024-2026: Prognos och Råd
    Lör, 28 dec 2024 - 11:48
  • Styrräntan - Riksbanken sänker styrräntan: Hur påverkas din ekonomi?
    Fre, 20 dec 2024 - 11:48
  • Information om Statsskuld.se - Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
    Tis, 17 dec 2024 - 08:56