Ledigt jobb: Controller
- Jobb
- Regional Controller till Kärcher i Göteborg

Regional Controller till Kärcher i Göteborg
Wise Professionals ABVästra Götalands län, Göteborg
Tidigare erfarenhet är önskad
6 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Plats: Hisings Kärra, Göteborg (flexibel hybridlösning)
Resor: Affärsresor kan förekomma ibland
Anställningstyp: 6-månaders konsultuppdrag genom Wise Professionals/Eqonomy, med stark potential för fast anställning
Startdatum: Så snart som möjligt!
Om tjänstenSom Regional Controller på Kärcher kommer du att agera som affärspartner och ge viktiga ekonomiska insikter för att göra övergripande förbättringar. Du kommer att arbeta nära den regionala CFO:n och andra interna intressenter, och resultatet av ditt arbete kommer att identifiera områden för förbättring, stödja beslutsfattande genom att utmana affärsplaner och stärka organisationens prestation. Du kommer att övervaka, optimera och strömlinjeforma ekonomiska processer för de nordiska länderna, skapa och säkerställa högkvalitativ rapportering och kommunicera insikter. En viktig del av din roll kommer att vara att stärka det interna samarbetet genom ekonomiska och affärsmässiga insikter. Du kommer också att vara involverad i projekt på grund av den spännande resa som Kärcher genomför.
Exempel på ansvarsområden· Analysera finansiell prestation och ge viktiga insikter genom vad-om-analyser och affärsfall som stödjer verksamheten.
· Agera som en nyckelfinansiell affärspartner, samarbeta över funktioner och regioner, och stödja försäljnings- och serviceavdelningar.
· Utmana och granska budgetar, prognoser och affärsplaner för kostnads- och intäktscenter.
· Driva kostnadsbesparande initiativ samtidigt som transparensen kring lönsamhet ökar.
· Utveckla, skapa och säkerställa högkvalitativa finansiella rapporter samtidigt som standardiserade rapporteringspraxis upprätthålls.
· Säkerställa efterlevnad och noggrannhet genom interna revisioner och standardiserad rapportering.
· Utnyttja finansiella verktyg som SAP och SAC Analyzer för att stödja rapportering och beslutsfattande.
· Optimera och förbättra finansiella processer, med starkt fokus på budgetering, prognoser och finansiell rapportering.
Om digVi söker dig som trivs i en internationell, kommersiell miljö. Du har starka analytiska färdigheter och tillsammans med goda kommunikationsförmågor har du förmågan att förenkla och effektivt förmedla tydliga finansiella insikter till olika intressenter. Du värdesätter starka och hälsosamma relationer med kollegor. Du kommunicerar bra på engelska på professionell nivå och kunskaper i svenska är fördelaktigt men inget krav.
Med tanke på företagets senaste digitala transformation värderas erfarenhet av flera finansiella system och verktyg högt.
Vår kandidat har förmodligen en universitetsexamen i finans eller ekonomi och erfarenhet som Business Controller, helst från ett kommersiellt eller produktföretag eller kanske tillverkningsindustrin.
Dessutom värdesätter vi:
- En affärsinriktad inställning som följer med verksamheten och målen.
- En proaktiv inställning till att identifiera både möjligheter och risker.
- Förmågan att arbeta flexibelt, zooma in på detaljer samtidigt som man bibehåller ett strategiskt perspektiv samt en stark förmåga att anpassa sig till förändringar.
Var kommer vi ifrån?
Vårt företag grundades 1935 av Alfred Kärcher. Kreativiteten, engagemanget och lojaliteten hos våra anställda är grunden för vår framgång. Idag är vi fortfarande ett familjeägt företag med över 14 000 anställda i 130 nationer. I Norden (Danmark, Finland, Norge och Sverige) är vi cirka 250 anställda som arbetar tillsammans.
Våra verksamhetsområden
Vi är den ledande tillverkaren av kommersiella, industriella och konsumentrengöringsutrustningar och teknologier. Vårt varumärke är kraftfullt, uppfriskande och enkelt. Vi strävar efter att göra människors vardag enklare, bättre och mer hållbar. Därför utvecklar vi banbrytande, effektiva och kraftfulla rengöringskoncept och lösningar.
Arbeta på Kärcher - En plats där du vill stanna! Du kan läsa mer om oss på www.kaercher.com (https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.kaercher.com%2F&data=05%7C02%7CLisa.Kayser%40wise.se%7C6c612d17b8b24440d17008dd661d9ad0%7C67a843337dcc45bbbed33ff32c24f1c9%7C0%7C0%7C638778999534484504%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJFbXB0eU1hcGkiOnRydWUsIlYiOiIwLjAuMDAwMCIsIlAiOiJXaW4zMiIsIkFOIjoiTWFpbCIsIldUIjoyfQ%3D%3D%7C0%7C%7C%7C&sdata=gwLn7BXTWSEx1H%2FUAIa5UHNwJglWQNpXzPV8PXGNvJE%3D&reserved=0)
KonsultrollenSom konsult hos Wise Professionals får du en lön som ligger i linje med branschstandarder, tillsammans med hälso- och pensionsförmåner samt täckning under vårt kollektivavtal. Du kommer också att ha en dedikerad konsultchef som följer dig genom hela uppdraget. Din säkerhet och välbefinnande i din roll är våra högsta prioriteringar.
Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som utformar hållbara rekryteringslösningar för några av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav på sin professionella utveckling. Vi är en del av Wise Group med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Vill du veta mer?Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen. De personer som ansvarar för detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Hanna Linde (hanna.linde@wise.se) och Consulting Manager Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se). Observera att vi inte accepterar ansökningar via e-post.
Vi granskar ansökningar löpande, och eftersom detta uppdrag ska starta så snart som möjligt, går processen snabbt. Detta innebär att tjänsten kan fyllas innan ansökningsfristen, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02