Ledigt jobb: Administratör
- Jobb
- Bemanningsansvariga sökes för sommarjobb 2025

Bemanningsansvariga sökes för sommarjobb 2025
Humana ABKalmar län, Kalmar
Tidigare erfarenhet är önskad
3 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Vi söker nu två bemanningsansvariga för arbete under sommaren 2025 med placering på vårt kontor i Kalmar.
Om tjänsten I rollen som bemanningsansvarig kommer du att arbeta administrativt och lösningsorienterat med kortsiktig planering av frånvaro. Du kommer att ingå i avdelningen för bemanning och rekrytering där du samarbetar med bemanningsansvariga. I din roll kommer du även att samarbeta med rekryteringsansvariga och våra uppdragschefer som i sin tur har helhetsansvaret för att samordna den personliga assistansen hos våra kunder.
Din huvuduppgift är tillsättning av den korttidsfrånvaro som inkommer från våra personliga assistenter i våra assistansärenden runt om i hela Sverige. Dina dagliga arbetsuppgifter innebär självständigt arbete i ett varierande arbetstempo där du har kontakt med våra personliga assistenter, kunder, deras anhöriga och uppdragschefer. Tjänsten är ett sommarvikariat under perioden 1 juni- 31 augusti där vissa veckor under perioden kan planeras ledigt om verksamheten tillåter. Arbetstiden är förlagd dag, kväll och helg mellan kl 6.00-22.00.
Vem är du?
Vi söker dig som gillar att ge service och kan hitta lösningar på det mest svårlösta i ibland stressande situationer. Att vara serviceminded och ha kundfokus är en självklarhet då du kommer att ha mycket kontakt med våra kunder och personliga assistenter. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga, samtidigt som du tar stort eget ansvar. Att du delar vår värdegrund glädje, engagemang och ansvar är av stor vikt då detta är vägledande för oss varje dag.
Du kommer att ha flera bemanningar i gång samtidigt och periodvis kommer det vara ett högt arbetstempo, vilket ställer höga krav på flexibilitet, stresstålighet och engagemang. Vi ser att du kan hantera arbete under tidspress och trivs med att din plan för dagen ständigt behöver ändras.
Vidare är du en duktig administratör och har ett strukturerat arbetssätt samt erfarenhet av att arbeta i olika typer av system. Formell utbildning är inget krav men vi ser gärna att du har arbetat med schemaläggning, personalplanering, administrativt arbete, rekrytering eller bemanning inom vård och omsorg. Det är meriterande om du har erfarenhet inom personlig assistans, hemtjänst eller annat serviceyrke.
För denna tjänst krävs det att du:
- Har erfarenhet av schemaläggning och personalplanering
- Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
- God systemvana och viss kunskap inom dokumentation
Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet inom personlig assistans
- Kundservicearbete
- Har erfarenhet inom google workspace
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag är 30 april 2025.
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktuppgifter
Rebecca Svensson, rebecca.svensson@humana.se
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Löne- och personaladministratörer
Nybro kommun, Omsorgsförvaltningen, Rekryterings- och bemanningsenheten
Lör, 26 apr 2025 - 03:38
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02