Hallberg Group AB - Logo

Försäljningsassistent med budgetansvar

Hallberg Group AB

Skåne län, Osby

Tidigare erfarenhet är önskad

40 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Försäljningsassistent

Hallberg Group ser som sin uppgift att bidra till företagens utveckling genom att erbjuda kostnadseffektiva produkter och tjänster, till framtidens moderna företagsledare, där kvalitet, långsiktighet, miljö- och socialt ansvar är viktiga hörnstenar.

Genom flera affärsområden hjälper vi våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet, detta gör vi genom att erbjuda kostnadseffektiva produkter och tjänster med hög servicenivå.

Som kund hos Hallberg Group är Ni i trygga händer, våra team är uppbyggda av erfaren personal som ger Er hög och snabb service. Vi jobbar med modern teknik som ger Er stabilitet och hög driftsäkerhet i samtliga tjänster. När Ni väljer Hallberg Group som leverantör, kan Ni alltid vara säkra på att Ni har ett företag att växa med, en partner som kommer att ge Ert företag framgång, både idag och imorgon!

Försäljningsassistent, med budgetansvar

Rollen Försäljningsassistent innebär mycket personligt ansvar, och ställer stora krav på vår nya medarbetare. Teamet är under uppbyggnad, vilket innebär stora utvecklingsmöjligheter, men kräver samtidigt att man har förmågan att kunna arbeta både självständigt och som projektmedarbetare.

I rollen Försäljningsassistent är det högt tempo.

Du jobbar bland annat med inledande säljaktivitet, där du bearbetar egna kunder, parallellt som du assisterar VD/Försäljningschef med kunduppföljning, offerter och avtal. Mycket av arbetet sker via telefon, mail och onlinemöten. Som Försäljningsassistent kommer du att vara en mycket viktig person i organisationen, vilket ställer stora krav på din förmåga att leverera det som kund/organisation har beställt/planerat. Rollen är verkligen en spindeln i nätet roll, med arbetstider som anpassas efter varje situation/kund/dag.

  1. Marknadsbearbetning, där du kontaktar olika företag/personer och erbjuder/bokar informations- och demonstrationsmöten. (I detta steg följer du en överenskommen budgetnivå, och levererar rätt antal kundbesök per säljare och vecka).
  2. Kommunikation med Försäljningschef/säljare, sker löpande, och är en viktig del av arbetet. Du är ”en del” av HBG, både på kontoret och på distans.
  3. Säkerställning, där du inför varje vecka går igenom de möten/processer/avtal/avslut som är bokade inför kommande vecka.

Vi söker dig som är representativt driven, och mycket engagerad i dina kunder.

Gymnasiekompetens är ett krav, och högskoleutbildning meriterande. Det viktigaste är dock dina personliga egenskaper!

Vi erbjuder ett intressant, roligt och utvecklande jobb, med goda karriärmöjligheter. Grundlön och bonus.

Rollen rapporterar till Försäljningschef/VD.

I denna rollen jobbar du från kontoret i Osby.

Ytterligare information om företagsgruppen/tjänster hittar du på hemsidan:

  • www.hbgonline.se
  • www.cloudfinans.com
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Dagens och Morgondagens Elpriser i Sverige
    Sön, 20 apr 2025 - 13:01
  • Allmänt - Skrotningspremie höjd till 25 000 kr vid byte till elbil
    Mån, 14 apr 2025 - 18:30
  • Inflationen - Inflationen april 2025: KPIF stabil på 2,3%
    Fre, 11 apr 2025 - 08:36
  • Information om Statsskuld.se - Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
    Mån, 31 mar 2025 - 15:20
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06