Ledigt jobb: Backofficepersonal
- Jobb
- Kundsupportoperatör på Embark

Kundsupportoperatör på Embark
Embark Studios ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
160 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Som Kundsupportoperatör på Embark kommer du att övervaka det dagliga operativa arbetet för vårt outsourcade supportteam och hålla dig uppdaterad med informationen för våra spel. Du kommer att arbeta nära våra agenter och hjälpa till att utforma spelarfokuserade lösningar på problem, stora som små.
Du kommer inte att sitta och svara på spelarfrågor eller bli skrämd av en högt ringande telefon; istället kommer du att stödja vårt team av agenter och arbeta för att hålla informationsflödet öppet och effektivt genom att ge dagligt stöd i hantering av kundärenden, se till att relevant information delas och hitta lösningar på komplexa kundsupportärenden. För att lyckas i denna roll vet du hur man hanterar sista minuten-förändringar, är inte rädd för administrativt arbete och kommer att delta i tvärteam-möten samtidigt som du underhåller våra verktyg och projekt. Vem är du? Du har en passion för spelarfokus och service. Du har erfarenhet av kundsupport — meriterande om det kommer från spelindustrin — du är serviceinriktad, empatisk och affärsinriktad. Du känner och älskar spelet och förstår att våra spelare är passionerade och viktiga. Du förespråkar för spelarna internt och säkerställer att de tas om hand på alla möjliga sätt. Du är tålmodig och vänlig, en evig problemlösare och en mästare för våra spelare. Åh, och du trivs i det absoluta kaoset av ett live-service-spel! Låter det som du? Vänligen ansök!
Exempel på ansvarsområden
- Stödja våra agenter i deras dagliga operativa arbete genom att lösa eskalerade problem
- Hålla intern och extern dokumentation uppdaterad
- Undersöka och rapportera buggar
- Samarbeta med alla andra avdelningar i företaget för att hålla ett jämnt informationsflöde
- Möjlighet att driva egna projekt
Vi skulle älska om du har
- En modersmålskompetens i engelska
- Förmåga att visa effektiv skriftlig kommunikation för att hjälpa alla målgrupper och kompetensnivåer
- Du är social och gillar att ha kontakt med många människor i företaget
- Erfarenhet av kundsupport, särskilt inom spelindustrin
- Erfarenhet och entusiasm för spel
- En mångsidig arbetsstil
På Embark erbjuder vi konkurrenskraftiga löner, passionerade kollegor att dela kunskap med och mycket mer, men framför allt bjuder vi in dig att delta i en resa in i det okända, för att tillsammans bygga kreativa, överraskande och vackra upplevelser. Vi välkomnar spelskapare av alla kön, klass, färg, ålder, könsidentitet, utbildning, religion, åsikt, kultur, ursprungsland, språk, sexuell läggning, form, storlek och förmåga. Lämnade vi någon ut? Tja, vi välkomnar dig också! Vi tycker att spelindustrin blir bättre när alla har en plats vid bordet. Var dig själv på Embark och skapa spel medan du gör det. Vänligen ansök med självförtroende. Vi ser fram emot att höra från dig (på engelska)! Om denna roll inte riktigt matchar vad du letar efter, tveka inte att ansöka till oss via vår Öppna ansökan. (https://www.embark-studios.com/jobs/278181-game-maker-open-application)"
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02