Ledigt jobb: Account manager
- Jobb
- Customer Success Manager till Spiideo

Customer Success Manager till Spiideo
Spiideo ABSkåne län, Malmö
162 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vi söker en Customer Success Manager för att gå med i Spiideo-teamet!
Spiideo är en global ledare inom automatiserade, molnbaserade lösningar för sportvideoanalys och streaming. Betrodd av tusentals organisationer världen över, betjänar Spiideo några av de mest kända professionella och collegiala lagen, medieföretagen samt ligor och förbund.
Gå med i Customer Success-teamet om du skulle älska möjligheten att hantera några av de främsta sportorganisationerna i Europa.
Denna roll är på distans och du kommer att rapportera direkt till VP för Customer Success.
Rollen:
Du kommer att hantera en mångfald av klubbar och ligor över DACH-regionen och resten av Europa. Flytande tyska krävs för denna position.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Onboarding & Utbildning: hjälpa nya kunder att komma igång med Spiideo
- Kundnöjdhet: leverera exceptionell vägledning, maximera potential
- Förnyelser: proaktiv hantering för att uppnå företagets förnyelsesmål
- Uppförsäljning & Expansion: identifiera möjligheter för att maximera och expandera användningen
- Churn-hantering: proaktivt engagera sig för att minska churn och säkerställa framgång
- Relationsbyggande: odla starka, pålitliga partnerskap med nyckelintressenter
- Processutveckling: förmåga att koordinera och hantera komplexa implementeringar
Vilken typ av kunder skulle du hantera?
Din kundportfölj kommer främst att bestå av professionella sportklubbar inom en mängd olika sporter (fotboll, ishockey, basket, handboll, etc.) som använder alla Spiideos produkter: Spiideo Perform (videoanalys), Spiideo Play (streaming) och Spiideo Replay (VAR).
- Primär kundtyp: Sportklubbar
- Ligorna och medieföretagen
Vad vi letar efter:
- Sportbakgrund eller erfarenhet från sportteknikbranschen
- Tidigare erfarenhet av Customer Success eller försäljning (minst 2 år)
- Flytande i tyska och engelska
- Mycket processdriven och strukturerad arbetsmetod
- Självmotiverad, tar initiativ, positiv, teamorienterad attityd
- Utmärkt förmåga att utbilda kunder via webbinarier, 1-on-1-möten, etc.
- Starka problemlösningsförmågor
- Utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga
- Passion för kundframgång och glädje av att se våra kunder lyckas
Vad vi kan erbjuda:
- Möjligheten att göra en inverkan i ett växande, internationellt SaaS-företag
- En vänlig och kompetent multinationell team
- Tillgång till banbrytande verktyg och resurser för att stärka ditt arbete
- Förmånspaket som inkluderar en omfattande pensions- och försäkringspaket i enlighet med kollektivavtal, wellnessbidrag, föräldraledighetsförmåner och möjligheten att spendera två arbetstimmar per vecka på fysisk aktivitet.
Plats: Distans
Ansökan:
Du kommer att vara en del av ett internationellt team med kunniga och vänliga människor från många olika nationaliteter och bakgrunder. Vi välkomnar sökande från alla bakgrunder att bidra med sina unika perspektiv, färdigheter och erfarenheter, vilket främjar en mångfaldig och inkluderande arbetskraft över Spiideo.
Vi tror att när de bästa människorna arbetar tillsammans i en öppen miljö, händer det magiska. Ansök nu och bli en integrerad del av vår framgångssaga! Vi granskar nya ansökningar kontinuerligt.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Dressmann
-
Hydroscand Sverige
-
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.
Nya Energihem Norden AB
-
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.
Axis Communications
-
Wikan Personal AB
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02