Logent AB - Logo

Flödesplanerare till växande företag i Helsingborg

Logent AB

Skåne län, Helsingborg

Tidigare erfarenhet är önskad

12 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Sedan 1981 har företaget arbetat med att förse Skandinavien med autentiska asiatiska matvaror. I takt med att konsumenternas intresse för genuina produkter fortsätter växa, arbetar företaget med att utveckla och expandera sitt befintliga sortiment på cirka 4000 produkter. Företaget och dess lager ligger i Helsingborg, där produkter skickas dagligen till företagskunder i hela Norden.

Välkommen till vår värld, välkommen till familjen!

Om tjänsten

I denna roll får du möjligheten att omsätta företagets strategiska mål och utmaningar till operativa händelser och möjligheter. Du blir navet mellan företaget och era kunder och leverantörer. Det finns goda förutsättningar för karriärsutveckling och att bli en nyckelperson i organisationen. Huvudsakliga arbetsuppgifter som Flödesplanerare:

  • Hantera kundorder och genomföra inköp relaterat till lagersaldo och ledtider
  • Göra behovs- och inköpsanalyser utifrån parametrar på artikelnivå, till exempel utifrån hållbarhet och batcher
  • Följa upp restnoteringar och bevaka leveranser
  • Kontakt med externa kunder, leverantörer och andra aktörer
  • Utveckla och underhålla affärssystem

För att lyckas i rollen behöver du…

… vara en god kommunikatör, med en genuin vilja att leverera högkvalitativ service till kunder och leverantörer

… ha förmågan att fånga upp detaljer, parallellt som du har koll på helhetsbilden

… vara en teamplayer, samtidigt som det faller sig naturligt för dig att ta eget ansvar

… trivas i logistikens föränderliga miljö, där du gärna kommer med idéer och förbättringsförslag

Krav för tjänsten:

Tidigare erfarenhet av en liknande roll, till exempel som inköpare, flödesplanerare eller koordinator

God förståelse kring logistiska flöden och inköpsplanering

Goda kunskaper i Microsoft Office

Meriterande för tjänsten:

Goda kunskaper i Microsoft Business Central (tidigare Dynamics NAV)

Tidigare erfarenhet av att arbeta i produktdatabsen Validoo, eller liknande

Kunskap kring kvalitetsledningssystem inom livsmedel (t.ex. BRC, HACCP, FSSC 22000)

Om du är redo för en spännande utmaning i ett växande företag med en familjär och framåtsträvande kultur, då är detta en tjänst för dig!

Mer om rekryteringsprocessen

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker via Logent och du anställs direkt hos kundföretaget. Tillträde omgående. För fler frågor om tjänsten - kontakta rekryteringsansvarig: Sarah Knutsson, Konsultchef, 073 597 53 69 eller sarah.knutsson@logent.se.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser 21-22 april 2025: Gratis energi och dyraste timmarna
    Mån, 21 apr 2025 - 13:01
  • Allmänt - Skrotningspremie höjd till 25 000 kr vid byte till elbil
    Mån, 14 apr 2025 - 18:30
  • Inflationen - Inflationen april 2025: KPIF stabil på 2,3%
    Fre, 11 apr 2025 - 08:36
  • Information om Statsskuld.se - Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
    Mån, 31 mar 2025 - 15:20
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06