Academic Work Sweden AB - Logo

Kundkontakt och orderhantering i Stockholm

Academic Work Sweden AB

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

26 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Vill du arbeta med kundkontakt i en mångsidig och koordinerande roll?

Här erbjuds du möjligheten att arbeta i ett engagerat team på en arbetsplats som kan rädda liv! Skicka in din ansökan idag, vi arbetar med en löpande urvalsprocess.

OM TJÄNSTEN

Du blir en viktig lagspelare i en kritisk del av försörjningskedjan till kunden, där du ansvarar för orderhanteringsprocessen och att leveranser av läkemedel når kunden i rätt tid och med rätt dokumentation. Du kommer att vara länken mellan kunder och interna funktioner, och samarbeta mestadels med interna funktioner, främst E2E försörjningsplanering, kvalitetsavdelningen och ekonomi. Externt agerar du som koordinator för centrala och lokala lager, speditörer och kunder.

Detta är ett konsultuppdrag. Som konsult på Academic Work erbjuds du en fantastisk möjlighet att växa som professionell, utöka ditt nätverk och etablera värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsult erbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

  • Kundorderkoordinering
  • Ordertagning, batchreservation, Pick and Pack-aktivering på vårt centrala lager, bokning av transporter, skapande av export/import-dokumentation, fraktspårning, returer, problemlösning och fakturering
  • Kundkvalificering, uppsättning och underhåll
  • Kontinuerliga förbättringar för att säkerställa utveckling och robusthet i deras processer, förbereda företagets tillväxt
  • Delta i olika digitaliseringsinitiativ
  • Månadsslut försäljning och lageravstämning
  • Övervakning av serienummerlarm (FMD)

VI SÖKER DIG SOM

Krav

  • Utbildning inom yrkesutbildning eller från universitet med fokus på försörjningskedja, logistik, exportadministration och/eller företagsekonomi
  • Administrativ arbetslivserfarenhet
  • God datorvana, särskilt i Excel och Word
  • God kunskap i engelska, både muntligt och skriftligt

Meriter

  • Arbetslivserfarenhet inom logistik och/eller kundservice och erfarenhet av att arbeta i ERP-system
  • Erfarenhet från läkemedelsindustrin
  • Utbildning och/eller erfarenhet inom internationell handel, finansiella transaktioner och LEAN
  • Intern utbildning kommer att ges, men erfarenhet i GxP-reglerad miljö är en fördel.
  • Kunskap i svenska, både muntligt och skriftligt

Övrig information:

Startdatum: ASAP
Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet till förlängning
Plats: Stockholm

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och det är vår klients önskan att alla frågor angående tjänsten riktas till Academic Work.

Vår urvalsprocess är kontinuerlig och annonsen kan stängas innan rekryteringsprocessen är avslutad om vi har gått vidare till nästa fas. Processen inkluderar två tester: ett personlighetstest och ett kognitivt test. Tester är verktyg för att hitta rätt talang för rätt position, för att möjliggöra jämlikhet, mångfald och en rättvis process.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser i Sverige: Gratis el mitt på dagen
    Lör, 5 apr 2025 - 13:05
  • Information om Statsskuld.se - Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
    Mån, 31 mar 2025 - 15:20
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06