Ledigt jobb: Jobbcoach/Utbildningscoach
- Jobb
- Jobbmatchare/Handledare till A-karriär i Helsingborg

Jobbmatchare/Handledare till A-karriär i Helsingborg
A-Karriär Sweden ABSkåne län, Helsingborg
Tidigare erfarenhet är önskad
26 dagar kvar
att ansöka till jobbet
A-karriär är en del av A-Group som representerar starka varumärken inom omställning, bemanning, rekrytering, coachning och search. Årligen sysselsätter våra bolag omkring 3 000 medarbetare och samarbetar med cirka 500 kundföretag.
Som en fristående aktör för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha är vårt mål att hitta långsiktiga och hållbara lösningar för våra deltagare att närma sig arbetsmarknaden genom effektiva och professionella processer samt verktyg. Vårt recept på framgång kan uttryckas i en kort mening: "Expertis och engagemang ger resultat".
Arbetsbeskrivning
Du kommer arbeta med människor enskilt och i grupp. Arbetet följer vår unika metodik, OPC, där deltagarnas kunskaper, färdigheter, motivation och styrkor tas till vara. Avsikten är att hitta varje persons unika profil för att kunna ta nästa steg mot arbetsmarknaden.
Dina arbetsuppgifter är att planera, organisera, leda och genomföra insatser som syftar till att deltagarna ska förbättra sina möjligheter att komma närmare arbetsmarknaden. Parallellt söker du aktivt efter jobbmöjligheter genom att kontakta arbetsgivare som matchar deltagarnas kompetens.
Du fungerar som ett stöd till deltagaren i hela processen mot arbete eller utbildning. Detta genom handledning, coachning, matchning och uppföljning. Löpande kontakter med näringslivet är en viktig del i arbetet.
Utbildnings- och erfarenhetskrav
På grund av myndighetskrav behöver du ha läst minst 180 högskolepoäng. Du måste också ha minst två års arbetslivserfarenhet. Alternativt minst ett års eftergymnasial utbildning på heltid och minst tre års yrkeserfarenhet från arbete med personalansvar, karriärrådgivning, bemanning, rekrytering, studie- och yrkesvägledning eller motsvarande.
Personliga kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. För att lyckas med uppdraget som handledare/jobbmatchare ser vi att du är energisk, engagerad, har stort tålamod och drivs av att se resultat av dina prestationer. Du har ett coachande och rådgivande förhållningssätt, förståelse för människors olika förutsättningar och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.
Stora delar av tjänsten innebär ensamarbete där ditt omdöme, dina kunskaper och erfarenhet är direkt avgörande för din och dina deltagarens framgång. Eftersom arbetet till viss del är administrativt behöver du ha goda allmänna datakunskaper samt tala och skriva svenska obehindrat. Ytterligare språkkunskaper samt körkort och tillgång till egen bil är meriterande.
Placering
Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Helsingborg. Tjänstgöring på övriga kontor i nordvästra Skåne kan förekomma.
Omfattning och arbetstider
Anställningen inleds med en internutbildning i vår OPC-process, vårt avtal med Arbetsförmedlingen och administration. Därefter är tjänstgöring vid behov.
Tjänsten lämpar sig mycket väl för studenter som söker ett jobb vid sidan om studierna eller för dig som är pensionär!
Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Michael Rådberg, regionchef - Region Syd: michael.radberg@akarriar.se
För denna tjänsten tillämpar vi löpande urval. Vänta därför inte med att ansöka! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Löne- och personaladministratörer
Skåne Stadsmission
-
Svenska Alarm
-
Svenska Alarm
-
Elify Energy Group AB
-
ABF Vux
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02