Ledigt jobb: Helpdesktekniker/Supporttekniker
- Jobb
- Ledig tjänst: Teknisk Tjänsteman (TSR) med italienska

Ledig tjänst: Teknisk Tjänsteman (TSR) med italienska
Axis Communications ABSkåne län, Lund
Tidigare erfarenhet är önskad
25 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Jobbannons: Teknisk Tjänsteman (TSR) med italienska
Vi har en ledig tjänst i vårt tekniska tjänsteteam och vi är ivriga att hitta en italiensktalande Teknisk Tjänsteman (TSR) på en permanent basis.
Som italiensktalande TSR kommer du att arbeta på nivå 1 i vår tekniska supportfunktion och tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för supportflödet i återställning av materialautorisering (RMA). Detta inkluderar godkännande, uppföljning, koordinering och kommunikation med kunder och RMA-partner. Som TSR förväntas du utöka ditt ansvarsområde och börja täcka andra aspekter av nivå 1-support, såsom grundläggande tekniska frågor om våra produkter. Som TSR hanterar du även potentiella frågor om försäljning inom RMA-ärenden och arbetar nära interna intressenter när det är tillämpligt.
Alla våra TSR:er på Axis är kopplade till en viss region och språk för att hantera RMA-ärenden på sitt lokala språk. Baserat på den region/språk du täcker kommer du att vara en del av ett regionalt team samt TSR-funktionen.
Som en teknisk supportfunktion i ett IT-företag värdesätter vi om du har ett tekniskt intresse och en vilja att lära dig mer om de produkter för vilka du kommer att leverera RMA-tjänsten. På lång sikt tror vi att det kommer att finnas tydliga möjligheter för dig att växa inom vår organisation!
Vad är Axis?
Axis är ett snabbt växande och innovativt IT-företag med en global närvaro. I dagsläget har vi cirka 5000 anställda globalt. Vår framgång är till stor del ett resultat av vår högt kvalificerade personal och vår starka kultur av att våga lyckas och ständigt bryta ny mark. Vi tillåter och främjar oberoende tänkande!
Din framtida arbetsgrupp
Du kommer att ha tillgång till ett team som består av andra Teknisk Tjänstemän och Teknisk Tjänst Ingenjörer, som kan ge produkt-specifik hjälp och allmän support i rollen. Du kommer att vara en del av en bred organisation med cirka 50 kollegor med omkring 30 olika nationaliteter.
Titta på ditt framtida team bakom kulisserna genom att klicka eller klistra in denna länk:
https://www.youtube.com/watch?v=7IhTip6pfMA&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=7IhTip6pfMA&feature=youtu.be)
Denna position är i Lund, den södra delen av Sverige, i nära anslutning till både Malmö och Köpenhamn. Vi erbjuder fantastiska förmåner, som frukost varje dag, klassisk svensk fika på fredagar, fysiska träningsbidrag, försäkring och ett omfattande introduktionsprogram.
Vad du kommer att göra här som Teknisk Tjänsteman
- Arbeta med kunder och RMA-partner angående returer eller DOA:s / garantibyten
- Underhålla, granska och uppdatera processdokumentation regelbundet samt skapa nya dokument vid behov
- Samarbeta med olika interna avdelningar och kontor angående RMA-returer och krediter
- Administrera rapporter och förbättra processer, uppgifter relaterade till det
- Arbeta med ett ärendehanteringssystem där du har det slutgiltiga ansvaret gentemot kunden för att avsluta och stänga dina ärenden.
- Upprätthålla en god dialog med kunden under hela lösningen av ett supportärende på en professionell kommunikationsnivå
- Introduceras och bekanta dig med Axis produkter och följaktligen teknisk kunskap
Dina primära ansvarsområden
- Hantera den dagliga RMA-supporten via ärendesystem och telefon
- Godkänna RMA-ärenden och vägleda kunder genom RMA-processen
- Följa kundens regler
- Stötta kunder med fakturafrågor
- Engagera dig i förbättringsprocesser och dialog med andra avdelningar
- Dokumentera processer eller riktlinjer angående din region/uppgifter
Vem söker vi?
Du har en passion för att leverera kundservice och trivs med att hjälpa kunder och kollegor, och vi förväntar oss att du är en person med stark personlig drivkraft som lätt samarbetar över organisatoriska gränser. Att arbeta som Teknisk Tjänsteman kräver god kommunikations- och problemlösningsförmåga. Vi anser att det är viktigt att vara energisk och självgående för att lyckas i denna roll. Att förstå professionell kommunikation, anpassa sig till kundens behov och följa upp med kunder är viktiga krav.
Förutom ovanstående skulle vi gärna höra att du har/är:
- Minst 1 års erfarenhet av kundsupport
- Flytande i italienska och engelska, både skriftligt och muntligt
- Starkt intresse för teknik
- Snabb inlärning och villig att anpassa sig till förändringar
Bonuspoäng kommer att ges för...
- Högre utbildning inom företagsekonomi, marknadsföring, service management eller relaterat ämne
- Ytterligare språkkunskaper i andra romanska språk som spanska och portugisiska
VAD KAN AXIS GÖRA FÖR DIG?
Som medlem i Axis-teamet kommer du att vara en del av en dynamisk och multikulturell miljö. Du skulle arbeta med en högutvecklad teknologi och ett högvärdesvarumärke. Tillsammans med dina kollegor kommer du att betraktas som en nyckelresurs i att föra Axis mot målet att vara nummer ett i sin bransch och ge våra kunder en toppmodern service.
Redo att agera?
Öppenhet kan vara ett modeord i andra företag, men på Axis är detta kärnan i vem vi är. Vår viktigaste tillgång är vår förmåga att samarbeta. Vi har insett att stora idéer kan komma från var som helst. Därför uppmuntrar vi alla att bidra och innovera.
Känner du igen dig i denna profil? Vi vill höra från dig!
Observera att ditt CV måste vara på engelska för att beaktas för rollen.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Sigma Industry Evolution
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Academic Work
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
NEXER TECH TALENT
-
Region Skåne, Digitalisering IT och MT
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02