Ledigt jobb: Orderadministratör
- Jobb
- Jr Planner till internationellt modeföretag

Jr Planner till internationellt modeföretag
Perido ABStockholms län, Solna
Tidigare erfarenhet är önskad
12 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Är du en nyexaminerad ekonom som har goda administrativa färdigheter? Låter det spännande att få in foten på ett stort internationellt bolag inom modebranschen i en roll som Jr Planner? Ansvaret kommer att ligga på de administrativa uppgifterna, men du kommer vara delaktig i hela den lärorika processen. Låter det som något du gärna vill berika ditt CV med? Läs vidare och skicka in din ansökan snarast möjligt, tjänsten är attraktiv och vi kommer att tillsätta löpande.
Om tjänsten
Vi är stolta över att kunna erbjuda ett kort men meriterande uppdrag som Jr Planner hos vår kund, en eftertraktad arbetsgivare med kontor i hjärtat av Stockholm. Här finns en inkluderande arbetskultur där alla medarbetare får komma till tals och behandlar varandra med integritet, respekt, ödmjukhet och värdighet. Arbetet sker i samarbete med produktteamet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen stöttar du försäljnings- och logistikteamet genom att säkerställa en smidig orderhantering och leveransprocess. Du hanterar inkommande och utgående orders, uppdaterar lagerstatus i systemet och koordinerar leveranser för att säkerställa att de når kunder i tid. Rollen innebär även att optimera orderflöden, analysera försäljningsdata och säkerställa att tidsplanering och leveranser följer uppsatta mål.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Hantera och administrera orders
- Säkerställa korrekt lagerstatus och uppdateringar i systemet
- Koordinera och följa upp leveranser
- Justera efterfrågeuppdelningar per marknad
- Skapa ordrar baserat på analyser
- Hantera datauppsättningar och skapa incidenter
- Utföra övriga administrativa uppgifter i efterfråge- och utbudssystem
Dina egenskaper
Den vi söker är en klipsk, snabblärd, ödmjuk och härlig doer, som snabbt kan sätta sig in i nya system. Du kan arbeta i ett högt tempo utan att tumma på kvalité och du har ett öga för siffror som snabbt upptäcker eventuella fel. Som person är du social, utåtriktad och positiv vilket gör att du har lätt för att arbeta med andra och du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är såklart en stor fördel om du har intresse för kläder och mode!
Ta chansen att bli del av ett härligt gäng, i en dynamisk arbetsmiljö, där dina handlingar verkligen gör skillnad! Varmt välkommen med din ansökan på engelska redan idag!
Kvalifikationer:
- En högre examen inom företagsekonomi, inköp eller annat relevant område
- Någon administrativ arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Stark analytisk förmåga
- Mycket goda kunskaper i MS Office (särskilt Excel) och har systemvana
- Har mycket lätt att uttrycka sig i såväl svenska som engelska då både dessa språk används i det dagliga arbetet
Meriterande:
- Passion för mode & damkläder
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 1,5 månad. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35189 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Karriärguiden Group Sweden AB
-
Karriärguiden Group Sweden AB
-
Karriärguiden Group Sweden AB
-
Karriärguiden Group Sweden AB
-
PostNord Sverige
-
Dagens och Morgondagens Elpriser i Sverige - Gratis El och Prisökningar
Sön, 13 apr 2025 - 13:01 -
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02