Ledigt jobb: Kommunhandläggare
- Jobb
- Kommunvägledare till Kontaktcenter i Falu kommun

Kommunvägledare till Kontaktcenter i Falu kommun
Falu kommunDalarnas län, Falun
8 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Kommunvägledare till Kontaktcenter
Falu kommun har förbättrat tillgängligheten och servicen för Faluborna och skapat ”en väg in” genom vårt kontaktcenter. Vi söker nu engagerade, kommunikativa och serviceinriktade problemlösare till vårt team!
Våra förvaltningar har vitt skilda uppdrag: vi bedriver utbildning och äldreomsorg, vi förbereder infrastruktur och ger bygglov, vi integrerar nyanlända och lånar ut böcker. Våra verksamheter berör alla Falubor och alla Falubor angår oss. Vårt syfte är att göra kommunen mer tillgänglig för Falubor, besökare och näringsliv. Vi förenklar för Faluborna genom att de alltid ska kunna vända sig till kontaktcenter med sina frågor. Arbetsuppgifterna i kontaktcenter formas och utvecklas allt eftersom fler uppgifter, som idag sker i förvaltningarna, blir kontaktcenters uppdrag.
Arbetsuppgifter
Som kommunvägledare i kontaktcenter är ditt uppdrag att i varje kontakt guida och vägleda människor. Detta innebär att du hela tiden har många kontakter och får ta emot frågor av olika karaktär varje dag. Majoriteten av kontakterna sker via telefon men även via e-post, webb och sociala medier och de som besöker kontaktcenters FrontOffice (besökslokal). Som kommunvägledare har du kontinuerligt individuell coachning för kompetenshöjning i vår kunddialog.
Du kommer till en fartfylld arbetsplats där du varvar arbetsuppgifter med klara rutiner till att stå inför situationer som kräver initiativförmåga och kreativitet. Den gemensamma nämnaren i allt du gör är att fokusera på Faluborna och din huvuduppgift är att hjälpa dem tillsammans med övriga medlemmar i vårt team.
För oss är alla en viktig kugge i vårt team av serviceproffs och tillsammans vill vi uppfattas som kompetenta, tillmötesgående och enkla att samarbeta med - allt för att bidra till ett kontaktcenter att vara stolt över.
Kvalifikationer
För rollen krävs:
- Genomförda gymnasiala och/eller påbörjade eftergymnasiala studier med en inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten, exempelvis inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller media och kommunikation
- Enligt arbetsgivaren relevant dokumenterad erfarenhet av arbete med kundrelationer och/eller kundtjänst/supportarbete i en omfattning som bedöms tillräcklig
- IT-mognad och god erfarenhet av att arbeta med flera kanaler/IT-system samtidigt
- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett genuint engagemang och intresse för att arbeta med kundservice hos oss på Kontaktcenter. För oss är det viktigt att du bemöter andra på ett öppet och nyfiket sätt och trivs i en roll där du varje dag får möjlighet att ge våra falubor den bästa servicen. Som kommunvägledare kommer du bland annat att kommunicera med kunder, parallellt med att du söker upp information, vilket kräver ett systematiskt arbetssätt och en god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. För att lyckas i rollen är det därför viktigt att du är flexibel och en fena på att guida och vägleda andra på ett pedagogiskt och tydligt sätt.
Vidare ser vi att du är lösningsorienterad och har en god samarbetsförmåga med såväl kunder som kollegor. Här är laget före jaget ett motto! Avslutningsvis är det viktigt att du trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter där ett högt tempo, utveckling och förändring är givna inslag i din arbetsvardag.
Vi lägger särskild vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande kvalifikationer
- Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
- Vana av att arbeta i ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av att delta i teamarbete
Anställningsvillkor
Rekryteringen avser en tillsvidareanställning på heltid och ett sommarvikariat på heltid under sommaren 2025. Tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
Övrigt
När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta.
Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess kommer vi i denna rekrytering att använda arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden. Även arbetsprov kan komma att tillämpas.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se (mailto:rekryteringscenter@falun.se)
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
-
Malung-Sälens kommun
-
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
-
Övriga kontorsassistenter och sekreterare
Försvarsmakten
-
Q i Stockholm AB
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02