Ledigt jobb: HR-specialist/HR-advisor
- Jobb
- People Operations Specialist på Truecaller i Stockholm

People Operations Specialist på Truecaller i Stockholm
True Software Scandinavia ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
25 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Hej, Truecaller ringer dig från Stockholm, Sverige! Redo att svara?
Vårt mål är att göra kommunikationen smartare, säkrare och mer effektiv, samtidigt som vi bygger förtroende överallt. Vi handlar om att erbjuda smarta tjänster med stor social påverkan, hålla dig säker från bedrägerier, trakasserier, bluffsamtal eller meddelanden, så att du kan fokusera på de samtal som betyder något.
- Top 20 mest nedladdade appar globalt och världens #1 tjänst för samtals-ID och spamblockering för Android och iOS, med omfattande AI-funktioner, med mer än 400 miljoner aktiva användare per månad.
- Grundat 2009, noterat på Nasdaq OMX Stockholm och kategoriserat som Large Cap. Vårt fokus på innovation, operativ excellens, hållbar tillväxt och samarbete har resulterat i konsekvent hög lönsamhet och starka EBITDA-marginaler.
- En grupp på 400 personer från ~35 olika nationaliteter spridda över vårt huvudkontor i Stockholm och kontor i Bangalore, Mumbai, Gurgaon och Tel Aviv med höga ambitioner.
Som People Operations Specialist hanterar du olika HR-funktioner, inklusive onboarding, förmånsadministration, efterlevnad och hantering av HR-system. Ditt ansvar inkluderar att upprätthålla anställdas register, säkerställa efterlevnad av policyer och stödja löne- och prestationsprocesser. Rollen innebär att arbeta med olika team för att effektivisera HR-operationer och hjälpa anställda med HR-relaterade frågor.
Den påverkan du kommer att skapa
- Pre-boarding, onboarding och offboarding – Hantera all relaterad administration och kommunikation.
- Kompensation & förmåner – Ge månatlig input till löne- och försäkringsleverantörer, samt assistera vid den årliga löneöversynen och årlig lönekartläggning.
- Relokalisering & immigration – Informera nya medarbetare om relokaliseringsprocessen och vara huvudkontakt för frågor, samt vara ansvarig för att samordna immigration, bostadssökning och inflyttningstjänster tillsammans med vår externa leverantör samt spåra och initiera alla ansökningar om arbetstillstånd.
- HR-system – Hantera och underhålla våra HR-system, inklusive vårt verktyg för medarbetarengagemang och lärandeplattform, och se till att all information är uppdaterad.
- Verktyg och processer – Ansvar för att uppdatera medarbetarhandboken och annat material, processer och policyer som riktar sig till medarbetare och chefer.
- Lärande och utveckling – Koordinera olika lärande- och utvecklingsprojekt, inklusive ledarskapsprogrammet.
- Allmän HR-support - Bygga goda relationer med anställda och chefer inom organisationen och vara stödjande i HR-förfrågningar.
- ESG-initiativ – Stödja mångfald, hållbarhet och etiska arbetsplatspolicyer.
Vad du tar med dig
- 1+ års relevant arbetslivserfarenhet (HR-assistent/koordinator/generalist).
- Förmåga att vara strukturerad och effektiv, med uppmärksamhet på detaljer.
- En meritlista av att vara en görande och kunna fatta beslut självständigt med begränsat stöd.
- Förmåga att hantera osäkerhet och veta hur man prioriterar i en snabb miljö.
- Engagerad i att vara kreativ och processdriven samtidigt, ständigt leta efter sätt att göra saker mer effektivt.
- Flytande kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
- Utvecklade kommunikationsfärdigheter.
- En öppen och positiv attityd och en vilja att lära och utvecklas.
Det skulle vara bra om du också har:
- Kunskap om svensk arbetsrätt.
- Erfarenhet av hantering av kompensation och förmåner.
- Erfarenhet av att arbeta med människor i multinationella miljöer.
- Erfarenhet av att arbeta med svensk immigration och/eller relokaliseringstjänster.
- Erfarenhet av den globala teknikscenen.
Liv på Truecaller - Bakom koden: https://www.instagram.com/lifeattruecaller/
Låter det som ditt drömjobb?
Vi kommer att fylla positionen så snart vi hittar rätt kandidat, så vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt. Som en del av rekryteringsprocessen kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll.
Denna position är baserad i Stockholm, Sverige.
Vi accepterar endast ansökningar på engelska.
Vad vi erbjuder:
- En smart, talangfull och agil grupp: En internationell grupp där ~35 nationaliteter arbetar tillsammans på flera platser och tidszoner med en lärande, delande och rolig miljö.
- En fantastisk kompensationspaket: Konkurrenskraftig lön, 30 dagar betald semester, flexibla arbetstider, privat sjukförsäkring, föräldraledighetstillägg, pensionsbidrag, Udemy-medlemskap för att fortsätta lära och förbättra, och gratis gymmedlemskap.
- Fantastiska tekniska verktyg: Välj den dator och telefon du helst vill ha inom våra budgetramar.
- Kontorsliv: Vi tror starkt på personlig samarbete och följer en kontorsförst-princip samtidigt som vi erbjuder viss flexibilitet. Njut av dina dagar med fantastiska kollegor med massor av bra saker att lära sig av, och ett brett utbud av läckra snacks och drycker. Dessutom, då och då, kolla in lekrummet för en rolig paus eller delta i våra spännande fester och teamaktiviteter som Lab-dagar, löparteam, filmkvällar i vår biograf eller en Geek-lunch. Det finns något för alla!
Kom som du är:
Truecaller är mångfaldig, jämlik och inkluderande. Vi behöver en variation av bakgrunder, perspektiv, övertygelser och erfarenheter för att fortsätta bygga våra fantastiska produkter. Oavsett var du är baserad, vilket språk du talar, din accent, ras, religion, färg, nationalitet, kön, sexuell läggning, ålder, civilstånd, etc. Alla dessa saker gör dig till den du är, och därför skulle vi älska att träffa dig.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Nordisk Kompetens
-
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
-
Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail/E-commerce/FMCG
-
Nordisk Kompetens
-
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02