Ledigt jobb: Helpdesktekniker/Supporttekniker
- Jobb
- Xensam söker kundfokuserad teknisk supportmedarbetare

Xensam söker kundfokuserad teknisk supportmedarbetare
Xensam ABStockholms län, Stockholm
118 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Xensam: SAM Disrupters Xensam är den ledande leverantören av AI-drivna, molnbaserade programvaruhanteringslösningar. Vi söker nyckelspelare som vill ansluta sig till oss när vi skalar vår påverkan och bygger Xensam-teamet tillsammans. Vi tar vår kultur på allvar och strävar efter att upprätthålla den excellens, energi och entusiasm som genomsyrar organisationen idag.
Vi letar efter kandidater som brinner för det de gör och är redo att arbeta på Xensam-sättet. Vi vet att erfarenhet räknas, men vi vet också att det är du, personen bakom erfarenheten, som gör den betydelsefull.
Om rollen Vi söker nu en kundfokuserad och samarbetsvillig kollega för att gå med i vårt växande team. Du kommer att arbeta med vårt tekniska supportteam och ge högkvalitativ support till kunder över hela världen. Du kommer att stödja med testning (QA) av våra tekniska lösningar och vägleda samt utbilda våra användare om hur de bäst konfigurerar och använder vår programvara.
Denna roll erbjuder betydande möjligheter till avancemang inom företaget. Om du har en drömkarriär kan denna position leda dig dit på Xensam.
Ansvarsområden
- Ge teknisk hjälp till kunder och slutanvändare.
- Diagnostisera och lösa programvarurelaterade problem.
- Kommunicera effektivt med kunder.
- Hantera och dokumentera supportärenden.
- Samarbeta med det tekniska teamet för att lösa problem.
- Hålla sig uppdaterad om Xensams programvaruprodukter och uppdateringar.
- Samla in och vidarebefordra kundfeedback för produktförbättring.
Kvalifikationer
Vi söker individer som är serviceinriktade problemlösare och har en passion för att lära sig nya saker. För att lyckas i denna roll värdesätter vi också följande kvalifikationer:
- God grundläggande teknisk kompetens.
- Någon erfarenhet av programvarusupport (B2B).
- Erfarenhet av felsökning.
- Effektiva forskningsfärdigheter (Google och läsa kunskapsbas).
- Kunskap i Windows/Mac/Linux.
- Utvecklad kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt på engelska och svenska.
- Anpassningsförmåga och vilja att lära sig om branschen och marknadstrender.
- Självmotiverad och målinriktad, med en hunger att utvecklas inom företaget.
Vi söker två individer för denna position, varav en bör ha tidigare erfarenhet av SaaS och programvaruhantering.
Vad du får
- En dynamisk position som omfamnar "frihet under ansvar".
- Tre dagar på kontoret (med distansarbete på måndagar och fredagar).
- Kostnadsfri tillgång till drycker, snacks, gymanläggningar, massage på plats, shuffleboard och andra spel.
- Om försäljningsmålen uppnås, får alla anställda njuta av en årlig destinationstrip.
- Gå med i ett ambitiöst och mångsidigt team och arbeta med banbrytande teknik i den snabbast växande SAM-programvaran på marknaden.
- En möjlighet att forma din karriärutveckling samtidigt som du bidrar till företagets framgång.
På Xensam definierar våra kärnvärden vår kultur:
Rebellisk: Vi uppmuntrar en anda av frihet och initiativ inom ansvar.
Mänsklig: Vi främjar en omtänksam, inkluderande miljö som värdesätter mångfald och respekterar individualitet.
Harmonisk: Vi främjar balans mellan arbete och privatliv, vilket skapar en trevlig och stödjande arbetsplats.
Gå med i Xensam för en balanserad, samarbetsinriktad och tillväxtfokuserad arbetsmiljö. Om du är en lagspelare som är redo att blomstra, ANSÖK nu!
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att uppfylla våra åtaganden gentemot kunder och säkerställa en säker arbetsmiljö.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Försvarets Radioanstalt FRA
-
IT-Care
-
Avaron AB
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02