Associate Customer Success Manager till Epidemic Sound i Stockholm

Epidemic Sound AB

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

27 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Gå med i vår globala styrka av 500+ innovatörer, som förenar det senaste inom teknik med det bästa inom ljudspårning, från vårt huvudkontor i Stockholm till kontor i London, New York, Los Angeles, Berlin, Oslo och Seoul. Vi är en branschledare med en startup-mentalitet. Vi tar det vi gör på allvar, men vi tar oss själva inte på för stort allvar. Vi skapar och samarbetar för att transformera ljudet av streaming, innehåll och kultur. Kom och gå med oss – och låt världen känna ditt arbete.

Vi söker nu en Associate Customer Success Manager för att gå med i vårt Enterprise-team i Stockholm.

Vad söker vi?

Vi stärker vår globala Enterprise Sales-organisation med en tillväxtfokuserad Associate Customer Success Manager för att säkerställa ömsesidigt framgångsrika affärsrelationer och växa vår verksamhet med en portfölj av Epidemic Sounds små till medelstora företagskunder i Europa, Mellanöstern och Afrika. Våra Enterprise-kunder inkluderar produktionsbolag, sändningsföretag, reklambyråer, digitala utgivare och varumärken med audiovisuella medier i kärnan.

Dina nyckelansvarsområden inkluderar:

  • Fungera som en betrodd partner genom hela kundens livscykel genom att leverera en exceptionell kundupplevelse och definiera mätbara ömsesidiga framgångsplaner med tydliga resultat och leveranser
  • Onboarda, utveckla och vårda nya kunder med fokus på att aktivt öka produktanvändning och engagemang inom kundens organisation
  • Identifiera, driva och stänga nya affärsmöjligheter i kundportföljen för att skala Epidemic Sounds verksamhet med dina konton över tid - använda en kombination av transaktions- och konsultativa försäljningsfärdigheter
  • Ta ett helhetsperspektiv för att upptäcka kundens affärsbehov och arbeta med kunden för att definiera strategiska lösningar för att möta dessa behov och lösa problem
  • Identifiera tidiga varningssignaler på att ett konto kan vara benäget att churnas genom att analysera användardata, kundengagemang och kundfeedback och utveckla strategier för att behålla och vända dessa hög-risk-konton
  • Samarbeta med våra försäljnings-, produkt- och teknik-, musik- och marknadsföringsteam för att säkerställa att Epidemic Sounds ekosystem utnyttjas fullt ut för att leverera en exceptionell kundupplevelse
  • Var kundens röst internt på Epidemic Sound – dela strategiska användningsfall, processförbättringar och kundfeedback i det interna ekosystemet för att förbättra upplevelsen för våra företagskunder
  • Bidra till teamets OKR:er för att säkerställa att initiativ, processer och program uppnås
  • Hålla sig uppdaterad med trender och bästa praxis inom området
  • Andra uppgifter, arbetsuppgifter och ansvar kan tilldelas när som helst

Krav:

För att verkligen lyckas i denna roll har du förmodligen en bakgrund inom kundframgång/försäljning där erfarenhet av musiklicensiering är meriterande. Du brinner för att skapa värde och det bästa möjliga resultatet för dina kunder, samt att växa verksamheten och förhandla med beslutsfattare. Kreativ, energisk och självgående, du förstår kunden och deras användningsfall och vet hur man är en betrodd partner. Du är en självmotiverad person som tar nödvändiga initiativ för att få saker gjorda, och dina felfria sociala färdigheter omvandlar starka relationer till solida affärsmöjligheter.

Föredragna kvalifikationer:

  • +2 års erfarenhet av kundkontakt i implementering, kundtjänst, kundframgång eller försäljningsroll
  • Erfarenhet av att arbeta mot retention- och expansionsmål med en dokumenterad historia av att nå och/eller överträffa mål på en konsekvent basis
  • Förmågan att föra fräscha idéer till bordet när det gäller användaracceptans och churn-mitigation
  • Förmågan att utveckla betrodda relationer med kunder och snabbt hitta kreativa lösningar
  • Passionerad för att hjälpa potentiella kunder att växa sin verksamhet genom musik, media och SaaS-lösningar
  • Proaktiv självmotiverad person som tar initiativ för att få saker gjorda. Hög tillförlitlighet, detaljorienterad och utmärkt uppföljning
  • Bekväm med osäkerhet och inte rädd för att misslyckas eller göra misstag. Mottaglig för feedback och snabb att iterera
  • Bekantskap med Salesforce eller kundframgångsplattformar som Totango, Gainsight eller Planhat är en fördel men inget krav
  • Förmåga att navigera försäljningssamtal och försäljningscykler från början till slut med flera beslutsfattare
  • Förmåga att navigera förhandlingssamtal och kundproblem med självförtroende
  • Flytande engelska är ett krav
  • Erfarenhet från musikbranschen är meriterande

Jämlik arbetsgivare

Vi tror att det att föra samman människor från olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv skapar en hälsosam arbetsplats, en mer framgångsrik verksamhet och en bättre värld. Vi värdesätter mångfald och uppmuntrar alla att komma och ljudsätta världen med oss.

Ansökan

Redo att få världen att känna ditt arbete? Vänligen ansök, på engelska, genom att klicka på länken "intresserad" nedan.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser i Sverige: Dagens och Morgondagens Prognos
    Sön, 23 mar 2025 - 13:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Rabattkod - Exklusivt Erbjudande: Köp Laddbox med Installation hos Evify!
    Tors, 20 mar 2025 - 11:01
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06