Administratör/Kundsupport till Lundgrens Sverige AB

Maxkompetens Sverige AB

Stockholms län, Tyresö

Tidigare erfarenhet är önskad

38 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Administratör/Kundsupport till Lundgrens Sverige AB

Är du en driven person med tekniskt intresse och viljan att lära dig? Vi söker nu för kunds räkning en administratör/kundsupport som brinner för att ta ansvar, är nyfiken och vill utvecklas i en varierande arbetsmiljö. Här får du möjligheten att arbeta med ett spännande produktsortiment inom industrin och verkstadsbranschen, samtidigt som du får bra stöd för att växa både personligt och professionellt.

Dina arbetsuppgifter

Som administratör/kundsupport hos Lundgrens kommer du ha en viktig roll i teamet och vara med och stötta både kunder och kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

  • Orderhantering: Ta emot och behandla förfrågningar och ordrar via telefon och mail.
  • Administrativt arbete: Hålla ordning på mejlkorgen och säkerställa att all dokumentation är korrekt och uppdaterad. Hjälpa till med offertförfrågningar och andra administrativa uppgifter som underlättar vardagen för dina kollegor på fältet och i teamet.
  • Produktionssupport: Ansvara för att rapportera timmar och material inom produktionen samt att hålla koll på produktionens status och förändringar i materialåtgång och tid.

Du ingår i säljteamet så telefon och mejlkontakt med kunder kommer att förekomma. På sikt har du möjlighet att jobba mer med innesälj.

Din profil

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har:

  • Teknisk kompetens och intresse: Du har ett intresse för teknik och kanske har erfarenhet av att läsa ritningar eller arbetat i närliggande branscher som industrin, verkstäder eller tillverkande företag. Du har även ett intresse för att lära dig om bolagets produkter och system.
  • Gymnasieutbildning: Du har minst en gymnasieutbildning eller en KY-utbildning, gärna med teknisk inriktning.
  • God IT-kompetens: Du behärskar IT och är van vid att arbeta med Excel och andra administrativa system (du behöver inte vara expert, men vara villig att lära dig).
  • Kommunikativ förmåga: Du kommer att ha ett stort kontaktnät internt och även kommunicera med kunder så det är viktigt att du vågar ta kontakt och har lätt för att kommunicera på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Driv och uthållighet: Du är en person med driv och vilja att göra ett bra jobb. Du gillar att jobba i ett högt tempo, är prestigelös och trivs i en varierande arbetsmiljö.
  • Noggrannhet: Du har ett öga för detaljer och kan hålla ordning på processer och information även när det är mycket att göra.

Vi erbjuder dig

Lundgrens Sverige AB investerar i din utveckling genom interna utbildningar och gedigen introduktion för att du ska känna dig trygg i din roll och kunna växa tillsammans med dina kollegor. Det är en prestigelös och ödmjuk kultur där man hjälps åt för att nå gemensamma mål. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Företaget värnar om balansen mellan arbete och fritid med bra arbetstider och generösa anställningsförmåner. Du får arbeta på ett framgångsrikt företag med starka produkter och god lönsamhet, samt erbjuds goda chanser att växa och utvecklas på lång sikt.

Övrig information

  • Placeringsort: Tyresö
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Varaktighet: Tillsvidare
  • Arbetstid: Kontorstider
  • Lön: enligt överenskommelse

Lundgrens Sverige AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Anders Gustavsson via mail: anders.gustavsson@maxkompetens.se

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden

Lundgrens Sverige AB startade 1949 i Göteborg och är ledande grossist inom områdena flödesteknik och industrigummi. De representerar några av världens ledande tillverkare och kan lagerföra och erbjuda marknadens bredaste sortiment av slang och slangtillbehör, transmissioner, gummi, hydraulik, packningsmaterial, O-ringar och radialtätningar. Från Malmö till Luleå kan vi förse återförsäljare och svensk industri med produkter som förbättrar produktiviteten och stärker konkurrenskraften. Vår organisation bygger på närhet, spetskompetens och snabba beslut genom att vara lyhörda för kundens behov.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser i Sverige: Dagens och Morgondagens Prognos
    Sön, 23 mar 2025 - 13:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Rabattkod - Exklusivt Erbjudande: Köp Laddbox med Installation hos Evify!
    Tors, 20 mar 2025 - 11:01
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06