Receptionist till Bengtssons Smide

Perido AB

Stockholms län, Täby

Tidigare erfarenhet är önskad

26 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Är du en social och positiv person med ett professionellt bemötande? Har du förmågan att ta egna initiativ och trivs med att samarbeta i team? Vill du bidra till en hög servicenivå och hantera varierande kundförfrågningar på ett strukturerat och noggrant sätt? Då kan rollen som receptionist vara något för dig!

Om tjänsten

Vi på Perido söker nu en receptionist till vår kund Bengtssons Smide, en modern smidesverkstad som specialiserar sig på tillverkning, produktutveckling och framtagning av prototyper för företagskunder. Bengtssons Smide är en del av smideskoncernen Blixtsmide. Du utgår från kontoret beläget i Täby strax norr om Stockholm. Arbetstiden är förlagd mellan 07:00-16:00 (14:00 på fredagar). Innan du arbetar självgående i rollen så kommer upplärning att ske.

Dina arbetsuppgifter

Rollen innebär att hantera inkommande mejl och samtal från kunder inom smide och bygg, registrera ordrar i Byggsamordnaren samt ta emot och assistera kunder i verkstaden vid beställningar av smidesjobb, både standardlösningar och specialanpassade arbeten.

Arbetsuppgifter:

  • Besvara inkommande mejl och samtal från kunder
  • Registrera och administrera ordrar i Byggsamordnaren
  • Ta emot besökande kunder och hjälpa till med beställningar
  • Koordinera mindre beställningar och säkerställa korrekt dokumentation
  • Utföra enklare administration kopplat till orderhantering och kundkontakt

Dina egenskaper

För att trivas och lyckas i rollen som receptionist är det viktigt att vara social och positiv samt ha ett professionellt bemötande i alla situationer. Du behöver vara självgående och initiativtagande, samtidigt som du har lätt för att samarbeta med både kollegor och kunder. Eftersom kundförfrågningar ibland kan vara unika eller kräva specialanpassade lösningar, är det en fördel att vara flexibel och lösningsorienterad.

En ansvarstagande inställning och en stark servicekänsla är avgörande för att skapa en positiv kundupplevelse. Dessutom är det viktigt att vara strukturerad och noggrann, särskilt vid orderhantering och administrativa uppgifter, för att säkerställa att allt sköts korrekt och effektivt.

Låter detta som en spännande tjänst?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet av kundservice, administration eller reception
  • God datorvana och förmåga att snabbt lära sig nya system
  • Grundläggande engelska-kunskaper
  • Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska

Meriterande:

  • Körkort

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag i ett år. Start i maj 2025.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35125 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser i Sverige: Gratis energi och dyra toppar
    Lör, 22 mar 2025 - 13:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Rabattkod - Exklusivt Erbjudande: Köp Laddbox med Installation hos Evify!
    Tors, 20 mar 2025 - 11:01
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06