Ledigt jobb: Administratör
- Jobb
- Administratör till Vidingehem

Administratör till Vidingehem
Vidingehem ABKronobergs län, Växjö
15 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Administratör till Vidingehem
Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill arbeta för att Vidingehem ska vara det självklara valet av hyresvärd genom hela livet!
Vi är drygt 140 medarbetare som arbetar med att finnas till hands i vardagen för att göra boendet enkelt och bekvämt för våra hyresgäster. Vi är stolta över vår goda företagskultur och kan erbjuda en trivsam och framåtriktad arbetsplats.
Vidingehem är en del av Växjö kommun och tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Välkommen till oss på Vidingehem!
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör har du en betydelsefull roll i att utveckla verksamheten och bidra till välfungerande arbetsplatser genom administrativt stöd till VD, ledning, chefer och verksamhet. Vi erbjuder en omväxlande roll med många kontaktytor där du är del i att nå Vidingehems mål och vision.
Du rapporterar till chef för avdelningen ekonomi och affärsstöd och kommer huvudsakligen att ansvara för och arbeta med följande:
- Assistera och stödja VD, ledningsgrupp och chefer vid behov i förekommande arbetsuppgifter
- Hantera beställningar och leveranser av telefoner och datorer
- Budgetansvar för verksamhetskontorens utrustning och löpande praktiska funktion, däribland inredning av gemensamma ytor, kontakt med leverantörer och hantering av beställningar
- Ansvara för Vidingehems huvudkontors praktiska funktion och ordning
- Hantering av poolbilar
- Inköp av förbrukningsmaterial till verksamhetskontor
- Diarie- o posthantering vid behov
- Krisplan (struktur, samordning, uppdatering)
- Ansvara för hantering kopplat till ID06
- Stöd till verksamheten vid beställning av resor och utbildningar
- Hantera och planera personal- och trivselaktiviteter och gemensamma gåvor till personal
- Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter och stöd till verksamheten
För att lyckas i uppdraget ser vi att arbetet utförs på plats, med utgångspunkt från vårt huvudkontor. Tjänsten är ett vikariat.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi/administration eller motsvarande samt flerårig erfarenhet av assisterande roll gentemot chefer och verksamhet eller motsvarande. Vidare har du dokumenterad erfarenhet av att formulera och sammanfatta budskap och texter på svenska.
Du är en utpräglad serviceinriktad person och har förmåga att genom ett professionellt förhållningssätt hantera och strukturera stöd till olika delar av verksamheten. Som person är du handlingskraftig, ansvarstagande och självgående samt har förmåga att vara steget före. Du värdesätter och bidrar till gott samarbete med de som du kommer i kontakt med i ditt uppdrag. Du har förståelse för hantering av känsliga uppgifter och diskretion.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att arbeta i webbverktyg. Det är meriterande om du har kunskap om arbete i olika lednings- och verksamhetssystem såsom exempelvis CRM. Vidare har du goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Löne- och personaladministratörer
Lessebo kommun, Kommunledningsförvaltningen
-
Lessebo kommun, Kommunledningsförvaltningen
-
SJR in Sweden AB
-
Region Kronoberg, Regionservice
-
Chefssekreterare och VD-assistenter m.fl.
Region Kronoberg, Folktandvård
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02