Ledigt jobb: Administratör
- Jobb
- Administrativ assistent till Bemanningen, Funktionsstöd
Administrativ assistent till Bemanningen, Funktionsstöd
Örebro kommunÖrebro län, Örebro
Tidigare erfarenhet är önskad
Nu finns möjligheten att arbeta i ett team som administrativ assistent med operativ bemanning inom Administrativa enheten för Funktionsstödsområdet. Gillar du problemlösning och att arbeta med service, då kan du vara personen för oss! Om tjänsten Administrativa enheten är en ny enhet inom funktionsstödsområdet. Här välkomnas du av ett kompetent team som arbetar med olika uppdrag. Vi ger chefstöd i administrativa frågor, övergripande stöd i schemaplaneringssystem, stöd i schemahantering och bemanningsriktlinjer samt operativt stöd i hantering av korttidsfrånvaro ute i våra verksamheter. Du kommer ingå i ett team av kollegor som arbetar med hantering och bemanning av korttidsfrånvaro. Vi utför även administrativa uppgifter där vi bland annat administrerar anställningar, kontrollerar belastningsregister, följer upp korttidsfrånvaro av våra timanställda mm. Exempel på arbetsuppgifter: • hantering och tillsättning av korttidsfrånvaro inom Funktionsstödsområdet. Bemanning innebär matchning av vikarie mot verksamhet utifrån verksamheternas behov • följa upp timvikariers närvaro • administrera anställningsavtal och personalakter • kontrollera belastningsregister • stötta och handleda verksamheter i frågor gällande samplanering och korttidsfrånvaro Om arbetsplatsen Socialförvaltningen område funktionsstöd ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). I denna tjänst tillhör du Administrativa enheten och arbetar med frågor som rör bemanning och korttidsfrånvaro. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba inom socialförvaltningen orebro.se/jobb/socialtarbete Kvalifikationer Som person har du förmågan att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, prioritera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Du behöver kunna hantera och växla mellan olika arbetsuppgifter samtidigt. För att passa i tjänsten bör du också ha lätt för att samarbeta med dina kollegor och de vi är till för dvs medarbetare och enhetschefer samt våra timanställda vikarier, vara serviceinriktad samt kunna hantera de flesta oförutsedda händelser på ett lugnt och professionellt sätt. Vidare behärskar du det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med medarbetare, enhetschefer, verksamheter och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som enheten kräver. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, ekonomi eller längre erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • arbetslivserfarenhet och god kännedom om schemasystemet Medvind • arbetslivserfarenhet av målgruppen inom funktionsstödsområdet Meriterande: • arbetslivserfarenhet av operativt stöd i bemanningsfrågor gällande hantering av korttidsfrånvaro Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: 15 februari 2025 eller enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Arbetstid: dagtid och varannan helg Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. Ansökan Sista ansökningsdag är 6 januari 2025. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Jobbakuten Recruitmore
-
Coo Coo Thai AB
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56