Interim Enhetschef sökes till Göteborg

Adecco Sweden AB

Västra Götalands län, Göteborg

Tidigare erfarenhet är önskad

5 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Interim Enhetschef till vår kund i Göteborg

Har du tidigare arbetat i ledande positioner inom en teknisk verksamhet? Just nu söker vi en Interim Enhetschef till vår kund i Göteborg. Läs mer nedan och ansök redan idag om det låter intressant för dig!

Om tjänsten

I rollen som Interim enhetschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för att leda förvaltningens arbete från tidig stadsutveckling till färdigställd byggnad. Uppdraget omfattar även underhåll av våra byggnader samt uthyrning av lokaler och mark. Som enhetschef ansvarar du för sju medarbetare i roller som utvecklingsledare och projektledare. Teamet arbetar med stadsutvecklingsfrågor och projekt i tidiga skeden, med ett helhetsperspektiv på förvaltningens långsiktiga anläggningsförsörjning, planeringsprocesser och utveckling av idrottsområden. Enheten har även en viktig funktion inom omvärldsbevakning av stadsutveckling.

I rollen leder, planerar och utvecklar du enhetens verksamhet samt hanterar ekonomi- och personalfrågor. Ditt ledarskap präglas av att skapa rätt förutsättningar för medarbetarna genom att främja kunskapsinhämtning och nätverksbyggande. Du stödjer även avdelningschefen genom att ta fram beslutsunderlag för förvaltningens strategiska ställningstaganden.

Tjänsten som Interim enhetschef

Tjänsten som Interim enhetschef för vår kunds stadsutvecklingsavdelning är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt fram till och med 2025-08-30. Eventuellt kommer ett behov av utökning i tid att uppstå efter avtalsperiodens slut, 2025-08-30.

Om dig

Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom ledarskap och förvaltning, gärna inom offentlig sektor. Du har en relevant utbildning och dokumenterad erfarenhet inom ledarskap, ekonomi och arbetsmiljö. Personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten inkluderar att vara självgående, kommunikativ och ha goda ledaregenskaper. Du är en initiativtagare och har en förmåga att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö.

Krav på tjänsten/uppdraget:

  • Vi ser helst att föreslagen konsult kan starta uppdraget senast 2025-04-01. Krav är att föreslagen konsult ska starta uppdraget senast 2025-04-07.
  • Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis stadsutveckling, samhällsplanering etc. eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
  • Du har minst 3 års erfarenhet som chef med budget- och personalansvar.
  • Du har erfarenhet av att framgångsrikt utöva ett kommunikativt och tillitsbaserat ledarskap.
  • Du har erfarenhet av att arbetat med stadsutvecklingsfrågor och har arbetat med förändringsledning och/eller erfarenhet av att arbetat i en politiskt styrd organisation.
  • God svenska i tal och skrift.

Erfarenhet av en teknisk verksamhet är meriterande och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrika Holm på Fredrika.Holm@adecco.se (mailto:Fredrika.Holm@adecco.se).

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se (mailto:info@adecco.se).

Välkommen med din ansökan!

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Elpriset - Elpriser i Sverige: 20-21 mars 2025
    Tors, 20 mar 2025 - 13:01
  • Rabattkod - Exklusivt Erbjudande: Köp Laddbox med Installation hos Evify!
    Tors, 20 mar 2025 - 11:01
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06