Registrator till E-hälsomyndigheten i Kalmar

E-Hälsomyndigheten

Kalmar län, Kalmar

Tidigare erfarenhet är önskad

26 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Registrator till E-hälsomyndigheten i Kalmar

Vill du få möjlighet att skapa nytta för Sveriges invånare och trivs i en verksamhet i förändring? Har du ett intresse för dokumenthantering och gillar att ge service och stötta verksamheten? Då kan det här vara en roll för dig!

Vi söker nu registratorer till vårt kontor i Kalmar.

Du kommer att jobba i ett team i nära samarbete med övriga registratorer. Hela registratorsprocessen bygger på samarbete och tät kommunikation med hela myndigheten. Som registrator arbetar du med att registrera och följa upp myndighetens ärenden och handlingar samt stödja hela verksamheten inom dokument- och ärendehantering.

Du tillhör enheten Registratur och inköp som också innehåller funktioner för inköp, arkiv, informationshantering och utlämning av allmänna handlingar. Enheten består av 14 medarbetare, varav fem registratorer, och leds av en enhetschef.

Om tjänsten

I rollen som registrator arbetar du främst med följande arbetsuppgifter:

  • daglig postöppning, registrering, arkivering och expediering av handlingar
  • utlämning av offentliga handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
  • sekretessprövning vid utlämnande av registerutdrag
  • kvalitetssäkring av diarieförda handlingar
  • ge stöd till verksamheten vid diarieföring och hantering av allmänna handlingar.

Om dig

Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Därför söker vi dig som är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. I rollen kommer du att ha många kontakter, både internt och externt, och vi utgår från att du tycker om att ge service och har en god samarbetsförmåga. Som person är du trygg och stabil och du har lätt att för att anpassa dig i en miljö i förändring.

Vi söker dig som har:

  • minst två års erfarenhet av diarieföring, klassificering och registrering av allmänna handlingar
  • kunskap och erfarenhet av tillämpningen av offentlighetsprincipen, sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen
  • erfarenhet av att arbeta i ärende- och dokumenthanteringssystem
  • dokumenterad erfarenhet av sekretessprövning och utlämning av allmänna handlingar
  • god förmåga att uttrycka sig på svenska både i tal och skrift.

Det är meriterande för tjänsten om du har:

  • erfarenhet av Public 360
  • erfarenhet av arbete inom staten eller annan offentlig verksamhet

Vad erbjuder vi?

Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss (https://www.ehalsomyndigheten.se/jobba-hos-oss)

Är du intresserad?

Frågor angående tjänsten besvaras av:
Enhetschef Johan Carlström: 010-458 62 12

Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av:
HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98

Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 10 april 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten

E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.

Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se (https://www.ehalsomyndigheten.se)

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser 14-15 mars 2025: Spara pengar på smart energianvändning
    Fre, 14 mar 2025 - 13:01
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06
  • Rabattkod - Spara Upp till 20% på Helårsdäck hos Däck-online.com!
    Lör, 1 mar 2025 - 00:15
  • Styrräntan - Riksbanken sänker styrräntan: Vad betyder det för dig?
    Mån, 3 feb 2025 - 14:02