Ledigt jobb: Orderadministratör
- Jobb
- Orderhandläggare sökes till Piteå

Orderhandläggare sökes till Piteå
Academic Work Sweden ABNorrbottens län, Piteå
Tidigare erfarenhet är önskad
29 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Är du en detaljorienterad och serviceinriktad person?
Som brinner för att arbeta nära kund och hantera beställningar på ett professionellt sätt? Då kan detta vara din perfekta möjlighet att ta nästa steg i karriären! Vår samarbetspartner i Piteå söker en orderhandläggare som ska kunna börja tjänsten omgående. Låter detta lockande? Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
I rollen som orderhandläggare kommer du att arbeta på uppdrag för vår samarbetspartner, som tillhandahåller innovativa produkter och lösningar till kunder över hela landet men även på global nivå. I denna tjänst är kvalitet, pålitlighet och kundnöjdhet av stor vikt, och vi söker nu en driven person som ska bli en del av deras team. Arbetet innefattar både administrativa arbetsuppgifter och kundkontakt med samarbetspartnerns kunder globalt. Det är viktigt att du som person tycker om att kommunicera och skapa långvariga kundrelationer.
Du erbjuds:
- En möjlighet att utvecklas inom ett globalt, ledande och expanderande bolag
- Avancera i din karriär och roll som Customer Support Specialist
- En dedikerad konsultchef som ser till ditt välmående och din utveckling inom karriären
Tjänsten är på heltid med start omgående/enligt överenskommelse och sträcker sig initialt till våren 2026. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar ute på uppdrag hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
- Hantera inkommande ordrar, administrera och följa upp ordrar från dina kunder via mejl och telefon.
- Du kommer att ha en dialog med viktiga kunder, både svenska och internationella, där en professionell och formell ton är avgörande.
- Samarbeta med intern och extern kontakt. Bland annat ha kontakt med andra delar av företaget, inklusive lager och logistik, för att säkerställa att leveranser sker i tid.
- Arbeta inom administrativ support, se till att CRM-systemet (Salesforce) används effektivt och bidra till implementeringen under hösten.
- Arbeta ständigt med kundservice och försäljning, du ska lära dig om vår samarbetspartners produkter och tjänster, för att kunna ge bästa möjliga bemötande och förhandla med kunder vid behov.
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en gymnasieexamen inom relevant område, gärna inom ekonomi eller IT.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet.
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice mot B2B.
- Har god datavana samt goda kunskaper inom Office-paketet.
Det är meriterande om du bor/har anknytning till Piteå. Vi ser det även som positivt om du har arbetat inom en liknande tjänst och inom industri/produktion.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Professionals Nord Luleå AB
-
LÄNSFÖRSÄKRINGAR NORRBOTTEN
-
Gällivare Bygg & Färg AB
-
StudentConsulting
-
StudentConsulting