Coachande Teamledare för IT Support – Din chans att göra skillnad

Quattro Bemanning & Rekrytering AB

Södermanlands län, Eskilstuna

Tidigare erfarenhet är önskad

0 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Beskrivning Vi söker nu en driven Servicedeskagent/Teamledare till vår klient. Tjänsten är en delad roll där du till största delen kommer att vara Teamledare för Servicedesk (70%) och resterande tid arbetar du som Servicedeskagent (30%). Du kommer att vara en nyckelperson som ansvarar för att leda och hantera den dagliga servicen samt säkerställa att våra kunders behov och mål uppfylls. Arbetsuppgifter Som Teamledare: - Leda och koordinera Servicedeskarbetet för att säkerställa att de dagliga operativa behoven och målen uppfylls. - Ansvara för eskaleringar, incidenthantering och problemhantering för att säkerställa snabba och korrekta lösningar. - Säkerställa efterlevnad av SLA och kundnöjdhet. - Driva operativa forum ut mot kund och medarbetare. - Schemalägga och prioritera arbetsuppgifter för teamet. Som Servicedeskagent: - Ge användarstöd och hantera ärenden som rör vårdsystemen, IT eller telefoni, såsom felanmälningar, beställningar, användarstöd, förfrågningar och behörighetshantering. - Ha kundkontakt via telefon och hjälpa användare att lösa problem och hitta information. - Dokumentera ärenden i vårt ärendehanteringssystem och samarbeta med kollegor för att effektivt hantera alla ärenden. - Arbeta med system som Active Directory, Azure AD, Teams, Microsoft Office 365 och Citrix. - Bidra till att förbättra servicenivån genom att ge lösningsorienterat och snabbt stöd. Kvalifikationer - Stark kommunikatör med tidigare erfarenhet av teamledarrollen inom IT-support/Servicedesk. - Erfarenhet av schemaläggning och hantering av operativa team. - Kunskap och erfarenhet av Active Directory, Microsoft Windows 10, Azure AD, Microsoft Office 365, Teams, Citrix, och fjärrstyrning. - En vana att arbeta med telefon som kommunikationsmedel. - Flytande svenska i både tal och skrift. - Goda kunskaper i ärendehanteringssystem. Börkrav: - Tidigare erfarenhet av ITIL-ramverket. - B-körkort. Villkor OBS, skicka in ditt cv på svenska Tjänsten är placerad i Eskilstuna, och viss tjänsteresa kan förekomma beroende på verksamhetens behov. Tjänsten är en anställning hos där du arbetar på uppdrag hos klient, uppdraget är tidsbegränsat men med möjlighet till förläggning.  Vi söker en driven och kommunikativ ledare som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och som har ett starkt engagemang för service och IT-stöd. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till vårt teams framgångar, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. Ansök idag! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriserna i Sverige 2025-01-09: Vad kostar det att ladda bilen?
    Tors, 9 jan 2025 - 13:15
  • Inflationen - Inflationen i Sverige sjunker till 1,5% i december
    Ons, 8 jan 2025 - 18:05
  • Rabattkod - Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
    Fre, 3 jan 2025 - 09:01
  • Allmänt - Statsskuld.se: Nya Skatteberäkningar & Jobbsök
    Tors, 2 jan 2025 - 19:54
  • Opinionen - Novus December 2024: Socialdemokraterna i topp
    Tis, 31 dec 2024 - 14:35
  • Lån - Bolåneräntor i Sverige 2024-2026: Prognos och Råd
    Lör, 28 dec 2024 - 11:48
  • Styrräntan - Riksbanken sänker styrräntan: Hur påverkas din ekonomi?
    Fre, 20 dec 2024 - 11:48
  • Information om Statsskuld.se - Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
    Tis, 17 dec 2024 - 08:56