Ledigt jobb: Helpdesktekniker/Supporttekniker
- Jobb
- 2:nd Line IT-support Medarbetare i Sollentuna
2:nd Line IT-support Medarbetare i Sollentuna
Sollentuna kommunStockholms län, Sollentuna
Tidigare erfarenhet är önskad
18 dagar kvar
att ansöka till jobbet
2:nd Line IT-support Medarbetare
Vi söker en 2:nd line IT-support medarbetare till vår centrala IT-support på kommunledningskontoret.
IT-supporten agerar Single Point Of Contact och ansvarar för att hjälpa alla användare, verksamheter och kontor i Sollentuna kommun, med att lösa IT-relaterade ärenden. IT-supporten ger support på tjänster runt den digitala arbetsplatsen, telefoni och konferensteknik. Som IT-support medarbetare hanterar du både felanmälningar (Incidenter) och beställningar (Service Request) samt ger support onsite.
De som arbetar på IT-supporten är ansiktet utåt för hela IT-enheten, vilket innebär att du som medarbetare på supporten behöver ha användaren i fokus, vara lösningsinriktad, ge snabb och god service.
IT-supporten arbetar på schema där det även innebär visst arbete på kvällar och helger (ej storhelger). Därför behöver du som söker ha möjlighet att ibland arbeta kväll och helg, kombinerat med dagtid.
Arbetsuppgifter
Här är ett axplock av arbetsuppgifter som ingår:
- Support på den digitala IT-arbetsplatsen genom vara 2:nd line support för Incidenter och Service Requests i ärenden från användare samt 1:st line support.
- Understödja 1:st line support i problemlösning och utveckling.
- Ansvara för Incident Management samt inneha rollen Incident Manager (IM).
- Ansvara för att kategorisera, prioritera och fördela incidenter och hantera och stötta stora eller akuta ärenden efter behov.
- Support av hela den digitala arbetsplatsen med standardapplikationer såsom installation, konfiguration, uppdateringar och felsökning.
- 2:nd line support via telefon, e-post, ärendehanteringssystem samt besök onsite.
- Analysera tekniska problem, identifiera orsaker och hitta lösningar.
- Tekniskt understöd till Förvaltningsledare och Tjänsteområdesansvariga.
- Hantera konton och behörigheter i Active Directory och för olika applikationer.
- Felsöka, avhjälpa fel samt bistå med uppdateringar och uppgraderingar av konferensrumsutrustning.
Kvalifikationer
Ska-krav:
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med IT-support eller i en Service Desk/Helpdesk.
- Erfarenhet av teknisk felsökning av både hårdvara och mjukvara.
- Erfarenhet av Windows OS på klientnivå, Microsoft O365/Azure, Active Directory, nätverk.
- Erfarenhet av iOS, Android, MDM, nätverk samt remote-verktyg.
- Arbetat med att klassificera och kategorisera supportärenden i ett ärendehanteringssystem.
Det är dessutom meriterande om du har:
- Erfarenhet av arbete i en kommunal IT-support (eller liknande organisation).
Vi söker dig som har en känsla för god service och samtidigt en vilja och förmåga att lösa komplexa problem. Du är tekniskt inriktad men samtidigt har du en god helhetssyn och är bra på att samarbeta och hjälpa, både med kollegor och användare. Du är initiativrik och strukturerad samtidigt som du är lösningsorienterad i ditt sätt.
Övrigt
Arbetet är vanligtvis mån-fre 08:00-17:00, men kvälls- och helgarbete kan tillkomma.
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi erbjuder
Du blir en del av den administrativa avdelningen som består av sex enheter: digitalisering, IT, internservice, kansli, kontaktcenter och överförmyndaren. Hos oss möter du en nytänkande grupp som tycker att digitalisering och innovation är vägen framåt. Vårt mål är att ge den absolut bästa servicen till invånare och medarbetare!
Vi har höga ambitioner och bred kompetens inom flera olika områden. Här finns stora möjligheter till utveckling och nya karriärvägar för den som vill.
Sollentunas IT-support har 10 st. medarbetare samt en gruppchef. IT-supporten är en del av IT-enheten och är den första instansen i vår ärendehanteringskedja. Vi är en beställarorganisation och har kontakt med våra användare och leverantörer i telefon, personliga möten och via vårt ärendehanteringssystem.
För dig som är anställd i Sollentuna kommun. (https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobba-hos-oss/formaner/)
Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna ha ett hållbart arbetsliv, bland annat att kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid och erbjuder distansarbetsmöjligheter (verksamhetens behov är styrande), kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Tjänsten är placerad i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset som ligger centralt i Sollentuna centrum. Hit är det lätt att ta sig med allmänna kommunikationer.
Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.
Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Academic Work
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
MODERNERA AB
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Electrolux IT Solutions AB (556095-0197)
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
JP IT-Konsult i Stockholm AB
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
JP IT-Konsult i Stockholm AB
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56