Swedium Global Services AB - Logo

Inbäddad Programvaruingenjör (Rendering Engineer) - Swedium Global Services

Swedium Global Services AB

Stockholms län, Solna

Tidigare erfarenhet är önskad

19 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Swedium Global Services är ett växande företag inom systemteknik och lösningar som erbjuder tjänster som halvledarteknik R&D-tjänster, utveckling av inbäddade system, utveckling av skräddarsydd programvara, webb- och molnapplikationsutveckling, testtjänster, konsulttjänster och outsourcingtjänster till våra kunder över hela världen för en onsite- och offshore-affärsmodell. Swedium Global har närvaro i Sverige, Finland, Polen, Tjeckien och Indien.

Jobbtitel: Inbäddad programvaruingenjör (Rendering Engineer)

Plats: Onsite i Sverige

Om rollen:

Vi söker en högskicklig Rendering Engineer för att leda den visuella utvecklingen av våra nästa generations applikationer. Du kommer att vara en nyckelmedlem i vårt team, ansvarig för att skapa högpresterande, realtidsgrafik på olika plattformar, med fokus på inbäddade och mobila system. Detta är en roll för en sann specialist med en passion för C++ och låg nivå grafikprogrammering.

Vad du kommer att göra:

  • Utveckling av Rendering Pipeline: Designa, utveckla och optimera vår rendering pipeline med C++ och moderna grafik-API:er.
  • Shaderutveckling: Skriva och optimera högpresterande shaders i GLSL för att skapa fantastiska visuella effekter, inklusive belysning, skuggor och efterbehandling.
  • Prestandaoptimering: Profilera och optimera renderingens prestanda för inbäddade och mobila plattformar, säkerställa låg latens och effektiv användning av GPU- och CPU-resurser.
  • 3D-system: Implementera och underhålla 3D-renderingssystem, inklusive hantering av scen-grafer, tillgångspipelines och renderingalgoritmer.
  • Samarbete: Arbeta nära med konstnärer, designers och andra ingenjörer för att förverkliga kreativa visioner samtidigt som teknisk excellens upprätthålls.

Vad vi letar efter:

  • C++-mästare: Exceptionell kompetens inom C++ med djup förståelse för minneshantering och prestandakritisk kod.
  • Grafik-API-expertis: Omfattande erfarenhet av OpenGL och/eller Vulkan. Du bör förstå hela grafikpipen från vertex till fragment.
  • Shaderkompetens: Bevisad förmåga att skriva högkvalitativa, prestandaoptimerade shaders i GLSL.
  • Inbäddad fokus: Erfarenhet av utveckling för resursbegränsade miljöer, såsom inbäddade system eller mobila enheter.
  • Problemlösare: Starka analytiska färdigheter och en passion för att felsöka komplexa renderingproblem.

Bonuspoäng:

  • Erfarenhet inom spelsutveckling, särskilt på mobila plattformar.
  • En stark portfölj av personliga projekt som visar dina renderingfärdigheter.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna