Ledigt jobb: Dataingenjör
- Jobb
- Inbäddad Programvaruingenjör (Rendering Engineer) - Swedium Global Services
Inbäddad Programvaruingenjör (Rendering Engineer) - Swedium Global Services
Swedium Global Services ABStockholms län, Solna
Tidigare erfarenhet är önskad
Swedium Global Services är ett växande företag inom systemteknik och lösningar som erbjuder tjänster som halvledarteknik R&D-tjänster, utveckling av inbäddade system, utveckling av skräddarsydd programvara, webb- och molnapplikationsutveckling, testtjänster, konsulttjänster och outsourcingtjänster till våra kunder över hela världen för en onsite- och offshore-affärsmodell. Swedium Global har närvaro i Sverige, Finland, Polen, Tjeckien och Indien.
Jobbtitel: Inbäddad programvaruingenjör (Rendering Engineer)
Plats: Onsite i Sverige
Om rollen:
Vi söker en högskicklig Rendering Engineer för att leda den visuella utvecklingen av våra nästa generations applikationer. Du kommer att vara en nyckelmedlem i vårt team, ansvarig för att skapa högpresterande, realtidsgrafik på olika plattformar, med fokus på inbäddade och mobila system. Detta är en roll för en sann specialist med en passion för C++ och låg nivå grafikprogrammering.
Vad du kommer att göra:
- Utveckling av Rendering Pipeline: Designa, utveckla och optimera vår rendering pipeline med C++ och moderna grafik-API:er.
- Shaderutveckling: Skriva och optimera högpresterande shaders i GLSL för att skapa fantastiska visuella effekter, inklusive belysning, skuggor och efterbehandling.
- Prestandaoptimering: Profilera och optimera renderingens prestanda för inbäddade och mobila plattformar, säkerställa låg latens och effektiv användning av GPU- och CPU-resurser.
- 3D-system: Implementera och underhålla 3D-renderingssystem, inklusive hantering av scen-grafer, tillgångspipelines och renderingalgoritmer.
- Samarbete: Arbeta nära med konstnärer, designers och andra ingenjörer för att förverkliga kreativa visioner samtidigt som teknisk excellens upprätthålls.
Vad vi letar efter:
- C++-mästare: Exceptionell kompetens inom C++ med djup förståelse för minneshantering och prestandakritisk kod.
- Grafik-API-expertis: Omfattande erfarenhet av OpenGL och/eller Vulkan. Du bör förstå hela grafikpipen från vertex till fragment.
- Shaderkompetens: Bevisad förmåga att skriva högkvalitativa, prestandaoptimerade shaders i GLSL.
- Inbäddad fokus: Erfarenhet av utveckling för resursbegränsade miljöer, såsom inbäddade system eller mobila enheter.
- Problemlösare: Starka analytiska färdigheter och en passion för att felsöka komplexa renderingproblem.
Bonuspoäng:
- Erfarenhet inom spelsutveckling, särskilt på mobila plattformar.
- En stark portfölj av personliga projekt som visar dina renderingfärdigheter.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb