TM Sweden AB - Logo

Servicechef på Tesla

TM Sweden AB

Skåne län, Malmö

Tidigare erfarenhet är önskad

28 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Vad du kan förvänta dig

På Tesla är våra Servicechefer frontlinjeledare för vår serviceverksamhet. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att leverera en exceptionell serviceupplevelse till våra kunder, utveckla teammedlemmar, hantera den dagliga verksamheten och säkerställa att Tesla Service möter behoven hos våra kunder såväl som våra anställda.

Vi anställer ledare som vill driva en serviceverksamhet och vara en del av vårt viktiga uppdrag att påskynda världens övergång till hållbar energi. Våra Servicechefer levererar konsekvent utmärkta resultat inom alla aspekter av verksamheten; kundnöjdhet; ledarskap; drift; och ekonomi.

För att lyckas på Tesla måste du vara energisk, mycket organiserad och smart i ditt arbete samt ha en passion för verkligt ledarskap och vårt varumärke.

Vad du kommer att göra

  • Inspiration och ledarskap för alla individer på din plats, för att skapa topp talanger och framtida ledare för företaget.
  • Coacha och vägleda ditt team mot framgångar, känna igen deras styrkor och tillväxtområden för att uppnå individuell och operationell tillväxt.
  • Ge ditt team de rätta verktygen för att lyckas, eliminera eventuella hinder och leda genom exempel för att visa vad som är bra, möta och överträffa mål.
  • Ha ett skarpt öga för kunder, driva fokus på kundupplevelsen för att överträffa deras förväntningar genom serviceupplevelsen.
  • Förstå och äga varje aspekt av servicecenter-metrik, driva kontinuerliga förbättringar och samarbeta med stödfunktioner för att driva prestation när det behövs.
  • Ekonomiskt ansvar för servicecentret, säkerställa att platsen är frisk och i linje med uppsatta förväntningar.
  • Platsansvarig, säkerställa att arbetsplatsen är välorganiserad för individer och affärsbehov, samarbeta med faciliteter för att driva förbättringar.
  • Ansvarig för verktygsinventering, kostnadskontroller och verktygsbeställningar.
  • Stödja utvecklingen av framtida lösningar – idégenerera, dela och utveckla framtidssäkra lösningar för att förbättra service.

Vad du tar med dig

  • En stark ledare med bevisad erfarenhet av att leda team i en servicefokuserad teknisk miljö. Du engagerar, energiserar och främjar en inkluderande teammiljö.
  • Kunnig – du har förmågan och drivet att snabbt utveckla en god förståelse för uppsatta processer och arbetsflöden. Erfarenhet från bilindustrin är en bonus.
  • Operationell och strategisk i ditt ledarskap, samtidigt som du alltid förblir praktiskt engagerad.
  • Erfarenhet inom förändringshantering, med bevisad förmåga att leda och engagera människor genom och bortom förändringar.
  • Förmåga att kommunicera effektivt och respektfullt. Flytande i engelska, och helst svenska.
  • Krav på att inneha giltigt körkort.
  • Behörig: att arbeta i Sverige.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35