Biltema Nordic Services AB - Logo

Quality and Compliance Administrator

Biltema Nordic Services AB

Skåne län, Helsingborg

Tidigare erfarenhet är önskad

26 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Cykel, Bilvård, Båt, Bygg, Verktyg, Fritid, Hem och Kontor/Teknik. Biltema är ett starkt varumärke med fler än 160 butiker runt om i Norden och som nu är inne i en spännande expansionsfas med målsättning att inom de närmsta åren öppna ett drygt 15-tal nya varuhus i Norden. Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med olika avdelningar som tillsammans levererar en helhetslösning för varuhusens sortiment och drift. Stora delar av Biltemas sortiment är produkter som lanseras under det egna varumärket "Biltema". Utvecklingsavdelningen i Helsingborg levererar digitala lösningar för våra nordiska marknader inklusive e-handelskoncept och ”Köp & Hämta”. Om tjänsten Vi söker nu en Quality & Compliance Administrator till Biltema Nordic Services AB. I rollen som administratör blir du en viktig del av vårt Quality & Compliance-team och stöttar våra specialister i arbetet med att säkerställa att Biltemas produkter uppfyller lagkrav och kvalitetsstandarder. Du arbetar brett med administration, dokumentation och uppföljning kopplat till produktkrav, testresultat och myndighetsärenden. Rollen passar dig som trivs med ordning, noggrannhet och vill utvecklas inom produktsäkerhet och compliance i en internationell miljö.  Som administratör rapporterar du till Affärsområdeschef och arbetar nära kollegor inom produkt, inköp och kvalitet.   Exempel på arbetsuppgifter Administrera och uppdatera dokumentation tillhörande den tekniska filen Samordna och registrera testresultat, certifikat och övriga underlag Stötta specialister vid hantering av marknadskontroller och myndighetsärenden Delta i uppföljning av produktkrav och rutiner inom produktsäkerhet Hjälpa till med kommunikation och informationsflöden mellan Quality&Compliance och andra avdelningar Bidra till struktur och förbättring av administrativa processer inom området Vi söker dig som har Gymnasieutbildning, gärna kompletterad med erfarenhet inom administration, kvalitet eller teknik 1–3 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom produktsäkerhet, inköp eller kvalitet God förmåga att hantera dokumentation Noggrannhet och struktur i arbetet God datorvana, särskilt i Officepaketet Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift  Som person är du Ansvarstagande, strukturerad och serviceinriktad Noggrann med ett öga för detaljer Samarbetsvillig och flexibel Nyfiken på att lära dig mer om produktsäkerhet och compliance En god representant för Biltemas värderingar: Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och reda samt Flexibilitet   Arbetsplats/placering:  Helsingborg Anställningsform:  Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning, heltid Lön:  Enligt överenskommelse Har du frågor kring tjänsten kontakta: Malou Wahlström, e-post: [email protected]   Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.  

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35
  • Statsskulden - Statsskulden – nivå, utveckling och betydelse för Sverige
    Ons, 8 okt 2025 - 08:00