Ledigt jobb: Backofficepersonal
- Jobb
- Quality and Compliance Specialist
Quality and Compliance Specialist
Biltema Nordic Services ABSkåne län, Helsingborg
Tidigare erfarenhet är önskad
26 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Cykel, Bilvård, Båt, Bygg, Verktyg, Fritid, Hem och Kontor/Teknik. Biltema är ett starkt varumärke med fler än 160 butiker runt om i Norden och som nu är inne i en spännande expansionsfas med målsättning att inom de närmsta åren öppna ett drygt 15-tal nya varuhus i Norden. Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med olika avdelningar som tillsammans levererar en helhetslösning för varuhusens sortiment och drift. Stora delar av Biltemas sortiment är produkter som lanseras under det egna varumärket "Biltema". Utvecklingsavdelningen i Helsingborg levererar digitala lösningar för våra nordiska marknader inklusive e-handelskoncept och ”Köp & Hämta”. Om tjänsten Vi söker nu en Quality & Compliance Specialist till Biltema Nordic Services AB. Som Specialist inom Quality & Compliance ansvarar du för att säkerställa att våra produkter uppfyller gällande lagkrav och interna kvalitetsmål inom dina tilldelade produktområden. Du är en viktig del av vårt Q&C-team och arbetar nära produktchefer, inköp, marknad och andra stödfunktioner inom Biltema Nordic Services. I rollen bidrar du till att våra produkter är säkra, laguppfyllda och av rätt kvalitet – från idé till färdig produkt på hyllan. Som Specialist rapporterar du till Affärsområdeschef och blir en del av ett engagerat och internationellt team där samarbete, struktur och ansvarstagande är centrala värden. Exempel på arbetsuppgifter Leverera kravställningar på produktidéer och säkerställa att den tekniska filen är komplett Granska och verifiera dokumentation kopplad till produktsäkerhet och regelverk Hantera kontakter och svar till myndigheter vid marknadskontroller och orosanmälningar Säkerställa att produktinformation, manualer och förpackningar uppfyller lagkrav Genomföra risk- och konsekvensbedömningar Hålla dig uppdaterad och informera om förändringar i EU:s regelverk för produktsäkerhet Samarbeta med externa laboratorier vid behov Bidra till förbättringsprojekt och utveckling av rutiner inom produktområdena Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning relevant för rollen 3–5 års erfarenhet av arbete med produktsäkerhet, regelverk, certifieringsprocesser, compliance eller liknande Mycket god kunskap om EU:s regelverk kring produktsäkerhet Förmåga att tydligt kommunicera krav och regelverk i tal och skrift Strukturerat arbetssätt och god prioriteringsförmåga Erfarenhet av att arbeta tvärfunktionellt i projekt eller förbättringsinitiativ God datorvana, särskilt i Officepaketet Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift Meriterande om du arbetat inom fordons- eller båtindustrin Som person är du Noggrann, analytisk och lösningsorienterad Självgående med god samarbetsförmåga Ansvarstagande och strukturerad Kommunikativ och tydlig En god representant för Biltemas värderingar: Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och reda samt Flexibilitet Arbetsplats/placering: Helsingborg Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning, heltid Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor kring tjänsten kontakta: Malou Wahlström , e-post: [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb