Edge of Talent AB - Logo

Channel Manager sökes för konsultuppdrag inom energi och kundservice

Edge of Talent AB

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

152 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Din roll

Vi söker en erfaren och drivande Channel Manager till ett längre konsultuppdrag hos en större aktör inom energi- och kundserviceområdet. Du kommer att ersätta en person som går på föräldraledighet och får en central roll i att utveckla och optimera kundserviceleveransen tillsammans med både interna team och externa partners.

Uppdraget passar dig som tidigare arbetat i liknande roller med dokumenterat goda resultat, har stark affärsförståelse och trivs i en miljö där du både leder, följer upp och driver förbättringsarbete på taktisk nivå.

Ditt ansvar

Som Channel Manager kommer du bland annat att:

  • Kravställa, samordna och följa upp uppdrag med fokus på kvalitet, SLA och leveransprecision

  • Monitorera och analysera data, både nuläge och framtida behov

  • Samarbeta med olika stakeholders kring regeländringar och processpåverkan

  • Följa upp resultat och ställa krav på åtgärder där förbättring behövs (SLA, scorecards, KPI:er)

  • Genomföra analyser och ta fram Business Cases

  • Arbeta nära kundserviceteam och agenter, inkludera samlyssning och kvalitetsdialoger

  • Driva optimering av processer inom business- och kundserviceflöden

  • Meriterande: kravställa vidareutveckling av chatbot-lösning (Chatbot 2.0)

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • 5–7 års erfarenhet av liknande roller inom kundservice, kanalstyrning eller processledning

  • Mycket god förståelse för kundserviceverksamheter och samspelet mellan kundservice och försäljningsorganisation

  • Erfarenhet av att leda och följa upp externa partners/leverantörer

  • Erfarenhet av processkartläggning, analys och förbättringsarbete

  • God affärsförståelse och erfarenhet av försäljning mot befintliga kunder

  • Mycket god förmåga att arbeta datadrivet och göra analyser

  • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift (engelska behövs för dokumentation, läsmaterial och presentationer)

Meriterande erfarenheter
  • Erfarenhet av utveckling eller kravställning av chatbot- eller automatiseringslösningar

  • Erfarenhet från större kundserviceorganisationer eller energibranschen

  • Vana att arbeta med taktiskt och strategiskt förbättringsarbete

Placering
  • Uppdraget utförs på plats i Solna, minst 3 dagar i veckan (onsdagar obligatoriskt + två valfria dagar).

  • Resterande tid kan arbetas på distans efter överenskommelse.

Tidplan och omfattning

Start: 1 december 2025 Omfattning: 100% (40 timmar/vecka)

Slutdatum: 31 augusti 2026 (projektanställning)

Det här är ett uppdrag för dig som vill bidra till en verksamhet i förändring och som brinner för kundservice, kvalitet och affärsutveckling. Skicka in din ansökan och bli en del av vårt konsultteam – vi ser fram emot att höra från dig!

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35
  • Statsskulden - Statsskulden – nivå, utveckling och betydelse för Sverige
    Ons, 8 okt 2025 - 08:00