Epidemic Sound AB - Logo

B2B Content Marketing Manager

Epidemic Sound AB

148 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Gå med i vår globala styrka av över 500 innovatörer, som förenar det senaste inom teknik med det bästa inom ljudproduktion, från vårt huvudkontor i Stockholm till kontor i London, New York, Los Angeles, Berlin, Oslo, Paris och Seoul. Vi är en branschledare med en startup-mentalitet. Vi tar det vi gör på allvar, men vi tar oss själva inte på för stort allvar. Vi skapar och samarbetar för att transformera ljudet av streaming, innehåll och kultur. Kom och gå med oss – låt världen känna ditt arbete.

Som B2B Content Marketing Manager kommer du att spela en avgörande roll i våra globala B2B-marknadsföringsinsatser, där du kommunicerar vårt företags värde till våra viktiga företagskunder. Din roll kommer att vara att äga vår B2B-innehållsstrategi och genomförande, vilket höjer Epidemic Sound som en pålitlig röst inom branschen. Detta är en tillfällig tjänst, som förväntas pågå från januari 2026 till januari 2027.

I denna högpåverkande roll kommer du att vara motorn bakom vår B2B-narrativ, definiera vad vi säger och hur vi säger det till nyckelkunder. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt för att omvandla värdeerbjudanden, produktmöjligheter och affärspartnerskap till övertygande, högkvalitativt innehåll som ökar medvetenheten och möjliggör för våra globala försäljningsteam. Om du är en strategisk innehållsexpert som trivs i en snabb miljö och vill äga rösten för ett snabbt växande globalt företag, är detta rollen för dig.

Dina nyckelansvarsområden inkluderar:

  • Äga och implementera B2B-innehållsstrategin och kalendern från koncept till genomförande.
  • Utveckla och kuratera högpåverkande inspirerande och utbildande innehåll för olika marknadsföringskanaler, inklusive kundsuccéhistorier, bloggartiklar, tankeledarskap och webbinarier.
  • Skapa säljunderstödsresurser och material för att stödja våra globala företagslag.
  • Samarbeta med tvärfunktionella team som PR, Musikcuration, Produkt och Försäljning för att samordna insatser och utveckla strategiska narrativ.

Krav

  • 6+ års erfarenhet av marknadsföring med dokumenterad expertis inom B2B-marknadsföring.
  • Bevisad förmåga att utveckla och genomföra omfattande innehållsmarknadsföringsstrategier som är i linje med affärsmålen.
  • Bekväm med att kombinera strategi och planering med praktiskt genomförande.
  • Exceptionella skriftliga och verbala kommunikationsfärdigheter.
  • Starka samarbetsfärdigheter och förmåga att arbeta effektivt över flera team och tidszoner.
  • En strategisk tänkare som kan tolka affärsbehov och erbjuda innovativa lösningar.
  • En resursstark och anpassningsbar inställning, bekväm med att hantera en mångfald av intressenter.
  • Förmåga att trivas i en dynamisk, snabb miljö och justera strategier vid behov.

Bra att ha

  • Erfarenhet från en scale-up eller snabbt växande startup-miljö.
  • Erfarenhet av att hantera byrårelationer.

Jämlik arbetsgivare Vi tror att det är viktigt att föra samman människor från olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv för att skapa en hälsosam arbetsplats, ett mer framgångsrikt företag och en bättre värld. Vi värdesätter mångfald och uppmuntrar alla att komma och skapa ljudspår för världen med oss.

Ansökan Redo att få världen att känna ditt arbete? Vänligen ansök, på engelska, genom att klicka på länken nedan.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35
  • Statsskulden - Statsskulden – nivå, utveckling och betydelse för Sverige
    Ons, 8 okt 2025 - 08:00