Ledigt jobb: Tulldeklarant
- Jobb
- Tullspecialist till globalt företag
Tullspecialist till globalt företag
Logent ABSkåne län, Landskrona
Tidigare erfarenhet är önskad
170 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Välkommen in i en dynamisk, tempofylld och utmanande roll! I denna roll får du möjlighet att arbeta i ett globalt nätverk präglat av expertis och hög service. Avdelningen består av ett team á sju positiva och engagerade kollegor som hanterar tullfrågor både internt och externt.
Om tjänstenI rollen arbetar du dagligen med tullfrågor rörande export- och importprocesser, tullager, anläggning för tillfällig lagring samt transiteringsförfarandet. Du arbetar utifrån gällande tullagstiftning samt utför komplexa tulldeklarationer. Samtidigt ansvarar du för att underhålla starka relationer med myndigheter och kunder, såväl interna som externa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera internationella export- och importprocesser
- Administrera tillfällig lagring och transiteringar
För att lyckas i rollen behöver du…
… drivas av utmaningar och ha en god samarbetsförmåga
… ha ett genuint intresse av att upprätthålla relationer till kunder och partners
… vara bekväm med att arbeta i en dynamisk organisation
… vara självgående och flexibel i ditt arbete
… ha ett högt personligt engagemang
Krav för tjänsten:
- Minst två års arbetslivserfarenhet av arbete inom tulldeklarering samt med tullfrågor från ett tullombud, speditör eller Tullverket
- Goda kännedom gällande transiteringar
- God förståelse för tullregler samt tullagstiftning – och dess komplexitet
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Meriterande för tjänsten:
- Utbildad tullspecialist
- Erfarenhet av internationell transport/spedition eller liknande
Om du är redo för en spännande utmaning i ett globalt företag med en framåtsträvande kultur, då är detta en tjänst för dig! Tveka inte – ansök redan idag.
Mer om rekryteringsprocessen
Den här tjänsten avser inhyrning, det vill säga att du anställs hos Logent och arbetar hos kundföretaget. Uppdraget avser 6–10 månader. Tillträde omgående. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-01-24.
För fler frågor om tjänsten - kontakta rekryteringsansvarig Sarah Knutsson, Konsultchef, 073 597 53 69 eller [email protected].
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Nordström Assistans
-
Axis Communications
-
Gigstep
-
Insitepart
-
Socialförvaltningen
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56