Digitalenta AB - Logo

SCM Coordinator till Samsung Nordics i Stockholm

Digitalenta AB

61 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Vi hjälper nu Samsung Nordics i Stockholm att hitta sin nästa SCM Coordinator. Om du trivs i en snabb och dynamisk miljö och vill vara en del av ett team som gör verklig skillnad - skicka in din ansökan idag!

Jobbansvar och nyckelleveranser:

SCM Coordinatorerna i Operationsavdelningen (CE HA) arbetar med efterfrågeplanering, inköpsplanering, försäljningsprognoser och samordning av olika frågor och information mellan det lokala (nordiska) området och logistik- och orderavdelningen (drift) / HQ / fabriker / andra försäljningsdotterbolag för att säkerställa bästa försäljningsmöjlighet med maximalt operativt effektivitet. Du kommer att kunna delta i alla initiativ och aktiviteter relaterade till försörjningskedjan som representant från den kommersiella divisionen och göra verksamheten mer effektiv och effektiv för att öka operationell excellens i teamet.

  • Channel PSI-analys
  • Försäljningsprognosnoggrannhet
  • Försäljningskapacitetsindex
  • Uppnåelse av veckovisa/månatliga försäljningsmål
  • Inventariehantering
  • Omvandla detaljhandelsdata till försäljningsplanering

Rolluppgifter:

  • Ansvarig för efterfråge- och försörjningsplanering 
  • Äga, driva och hantera prognosen med hänsyn till marknad, försörjningssituation och kanal-PSI med referens till försäljningsorder och försäljningsprognos
  • Uppdatera prognosen i systemet och datunderhåll för kort- och långsiktig planering
  • Hantera inventarier och inköp baserat på produktlivscykeln
  • Ansvarig för inköp (rätt mängd, rätt tid och rätt pris)
  • Analysera och rapportera kundernas försäljning, kanalens inventarier och veckoförsäljningstrender
  • Ansvara för kommunikationen med fabriker och huvudkontor, t.ex. rapportera veckovisa försäljningsavvikelser, status för efterfrågeändringar, samordning av dagliga operativa frågor
  • Kontroll av veckovisa/månatliga försäljningsframsteg i samarbete med inomhusförsäljning, försäljning och logistik.
  • Lyfta fram luckor och möjligheter och arbeta med att stänga dessa
  • Samordna för en optimerad inventariesituation och förhindra åldrade lager.
  • Mäta relaterade KPI:er och prognosavvikelser regelbundet och förbättra arbetsmetoder och verktyg/system för att nå mål

Några fler uppgifter om rollen och teamet:

  • Du kommer att bli en del av den drivande kraften bakom strategier som gör våra hushållsapparater tillgängliga för nordiska konsumenter, vilket förbättrar deras liv och livskvalitet.
  • Vi omfamnar utmaningar som bränsle för tillväxt, alltid hungriga efter större framgångar. Vi uthärdar utmaningar och utvecklas ständigt för att ligga steget före och leverera det bästa till våra kunder och konsumenter.
  • Du kommer att samarbeta med dynamiska, mångsidiga och bästa team och talanger ur ett nordiskt, europeiskt och globalt perspektiv för globalt ledande Samsung-produkter.
  • Om du drivs av ambition, passion, trivs i en snabb miljö och vill vara en del av ett team som gör verklig skillnad, vill vi ha dig ombord.

Huvudkompetens vi söker:

Organisering och genomförande - Planerar i förväg och arbetar på ett systematiskt och organiserat sätt. Följer riktlinjer och procedurer. Fokuserar på kundnöjdhet och levererar en kvalitetsservice eller produkt enligt överenskomna standarder.

Interagera och presentera - Kommunicerar och nätverkar effektivt. Övertygar och påverkar andra framgångsrikt. Relaterar till andra på ett självklart och avslappnat sätt.

Stödja och samarbeta - Stöder andra och visar respekt och positiv inställning till dem i sociala situationer. Sätter människor först, arbetar effektivt med individer och team, kunder och personal. Beter sig konsekvent med tydliga personliga värderingar som kompletterar organisationens.

Anpassa och hantera - Anpassar sig och svarar bra på förändringar. Hanterar press effektivt och klarar av motgångar.

Relevanta kvalifikationer, utbildning och träning:

  • God kunskap i att använda MS Office, särskilt Excel (avancerade Excel-kunskaper är en stor fördel)
  • Agil och flexibel, reaktiv och proaktiv
  • Villighet att kunna arbeta med tidskänsliga deadlines
  • Hög energi och passion för media och konsumentprodukter.
  • Hög kapacitet för empati och hantering av känslomässig intelligens.
  • Hög förmåga att generera och sprida intern kunskap

Relevanta tidigare arbetslivserfarenheter:

  • Helst examen i företagsekonomi, handel, industriell teknik, försörjningskedja, logistik eller motsvarande
  • Tidigare erfarenhet i samma eller liknande roll
  • Utmärkta numeriska och analytiska färdigheter och exceptionell drivkraft att lösa problem.

Om uppdraget

För detta uppdrag kommer du att anställas som heltidskonsult av Digitalenta. Vi erbjuder våra konsulter ett generöst paket som inkluderar sjukvårdsbidrag, försäkringspolicy, betalda semesterdagar och pensionssparande. Dessutom kommer du också att ha en dedikerad konsultchef tillgänglig under hela din anställning hos oss, samt valfria nätverksaktiviteter med vårt nätverk av konsulter.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35
  • Statsskulden - Statsskulden – nivå, utveckling och betydelse för Sverige
    Ons, 8 okt 2025 - 08:00