Ledigt jobb: Kategorichef/Kategoriansvarig
- Jobb
- Global Kategorichef Marknadsföring
Global Kategorichef Marknadsföring
AB ElectroluxStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
45 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Global Kategorichef Marknadsföring
Sträva efter ännu bättre.
På Electrolux Group, ett ledande globalt apparatföretag, strävar vi varje dag efter att forma livet till det bättre för våra konsumenter, våra medarbetare och vår planet. Vi delar idéer och samarbetar så att vi tillsammans kan utveckla lösningar som ger en njutbar och hållbar livsstil.
Kom och anslut dig till oss som du är. Vi tror att mångfaldiga perspektiv gör oss starkare och mer innovativa. I vår globala gemenskap av människor från över 100 länder lyssnar vi på varandra, bidrar aktivt och växer tillsammans.
Följ med oss i vårt spännande uppdrag att bygga framtidens hem.
Allt om rollen:
Gruppens Indirekta Inköp är en grundläggande bidragsgivare till uppfyllandet av företagets mål. I vår konkurrensutsatta värld bygger vi långsiktiga relationer med våra leverantörer, den bästa värde för pengarna, den mest meningsfulla innovationen och utmärkt kvalitet med respekt för våra värderingar. Vårt uppdrag är att stödja företaget i att leverera i tid med perfekt kvalitet till rätt kostnad, så att vi som företag kan leva upp till våra kunders och slutanvändares förväntningar.
Vad du kommer att göra:
Globala marknadsföringskategorier är en del av Gruppens Indirekta Inköp. Vårt uppdrag är att stödja våra intressenter från Global Marknadsföring för att säkerställa att affärer tilldelas de bästa leverantörerna genom projektförhandlingar, med hjälp av avancerade verktyg baserade på Värdebaserad Inköpsmodell.
Din roll kommer att vara att identifiera inköpsmöjligheter, utveckla och upprätthålla en konkurrenskraftig, stödjande och högpresterande portfölj av leverantörer som ska användas av Electrolux. Du kommer att samarbeta med Business Area Marketing inköpsteam för att samordna arbetsmetoder och dela bästa praxis.
I detalj kommer du att:
· Hantera globala marknadsföringsunderkategorier som media, innehållsskapande, marknadsinsikter, med kontraktsförhandlingar.
· Analysera inköpsmarknader, benchmarka bästa praxis och överväga totala ägandekostnader.
· Identifiera kostnadsreduceringsprojekt med intressenter genom detaljerad utgiftsanalys.
· Förhandla fram fördelaktiga villkor med leverantörer för att skapa värde för intressenter och säkerställa efterlevnad av företagets och branschspecifika krav.
· Projektledning, inklusive strategisk planering och genomförande av upphandlingar.
· Hantera leverantörsrelationer, kontrakt, KPI:er och feedbacksessioner.
· Samarbeta med intressenter och Indirekta Materialgemenskapen för att identifiera möjligheter för prestationsförbättring och kostnadsbesparingar.
· Utveckla innovativa förhandlingsmetoder och ge råd om inköpsprocesser och marknadsdynamik.
Vem du är:
· 3-5 års progressiv funktionell och operationell erfarenhet inom området för indirekt materialinköp med marknadsföringstjänster.
· Visad förmåga att effektivt hantera strategiska leverantörsrelationer, inklusive relationsbyggande, prestation, utveckling och integration.
· God kunskap om affärsmodeller, leveransmarknader och leverans-/värdekedjor inom relevanta kategorier.
· Du har god erfarenhet av att hantera hela inköpsprocessen (efterfrågestyrning, upphandling, analys, kontrakt, genomförande, leverantörsrelationshantering…)
· Du har stark förmåga att hantera intressenter: förstå deras prioriteringar och utmaningar.
· Du är välorganiserad och analytisk med uppmärksamhet på detaljer och noggrannhet.
· Du kan hantera projekt från idé till genomförande.
· Du har starka kommunikations- och påverkansförmågor, förmåga att engagera och stärka din publik.
· Du har en kontinuerlig förbättringsmentalitet, genom att utmana antaganden och föreslå bättre tillvägagångssätt.
· Du är flytande i engelska (något annat språk är en tillgång).
· Du har god kunskap om IT-system och Microsoft Office-applikationer.
Var du kommer att vara baserad:
Detta är en heltidsanställning, baserad på vårt globala huvudkontor i Stockholm/Stadshagen (Sverige).
Du kommer att vara en del av ett dynamiskt internationellt team, där engelska är det naturliga språket. På vårt globala huvudkontor är vi över 60 nationaliteter under samma tak, och vi uppskattar kontorets utseende och känsla!
Förmåner i korthet:
· Flexibla arbetstider/hybrid arbetsmiljö.
· Rabatter på våra prisbelönta Electrolux-produkter och tjänster.
· Familjevänliga förmåner.
· Försäkringspolicyplan.
· Omfattande lärandemöjligheter och flexibel karriärväg.
Som en del av Electrolux Group kommer vi kontinuerligt att investera i dig och din utveckling. Det finns inga hinder för vart din karriär kan ta dig.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Operationskonsulterna
-
Circle K
-
Restaurang- och köksbiträden m.fl.
Academic Work
-
Academic Work
-
Academic Work
-
Exklusivt Träningserbjudande: Träna 2025 för Halva Priset med myMOWO!
Fre, 3 jan 2025 - 09:01 -
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56