Schenker AB - Logo

Service Manager till DB Schenker

Schenker AB

Okänd ort

Tidigare erfarenhet är önskad

36 dagar kvar
att ansöka till jobbet

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 76 000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Nordics erbjuder allt från landtransport, internationell sjö- och flygfrakt till konsulttjänster och lager- och logistiklösningar. DB Schenker är en viktig hörnsten i samhället och säkerställer tillgången till medicin, mat och andra varor.

Vi är cirka 7 000 anställda på omkring 80 platser i Norden med ambitionen att erbjuda den bästa logistik- och transporttjänsten på marknaden. Kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar ska genomsyra allt vi gör.

Spela rättvist med människor & planet är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Som företag innebär detta att vi tar ett socialt ansvar för att förbättra vår värld för våra människor, våra kunder och framtida generationer.

Vi främjar en hälsosam arbetsplats där du har utvecklingsmöjligheter, motiveras av bra ledare och kollegor, och bevarar balansen mellan arbete och privatliv. Vi ser positivt på mångfald och har en stark laganda och gemenskap.

Om du vill vara en del av vårt fortsatta arbete - är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Den globala avdelningen för drift och infrastruktur (GOIS) inom IT&D Nordics ansvarar för att hantera och utveckla DB Schenkers interna infrastruktur tjänster i Kluster Norden; Norge, Finland, Sverige, Danmark och Island. Vi söker nu en Service Manager till teamet för Klienthårdvara och Infrastruktur (CHIS). Som Service Manager inom GOIS kommer du att identifiera, utveckla och hantera infrastruktur tjänster i samarbete med representanter från verksamheten och andra intressenter inom IT på kluster-, regional och global nivå.

Rollansvar:

  • Proaktivt identifiera möjligheter för tjänsteförbättringar och föreslå samt genomföra relevanta lösningar.
  • Överse den dagliga driften.
  • Övervaka och analysera tjänsteprestationsmått, identifiera områden för förbättring och genomföra nödvändiga åtgärder.
  • Hantera och prioritera inkommande serviceförfrågningar, säkerställa snabb och effektiv lösning.
  • Genomföra finansiell planering, uppföljning och analys inom ditt tjänsteområde.
  • Utveckla och upprätthålla starka relationer med affärsenheter, säkerställa att deras behov och förväntningar uppfylls eller överträffas.
  • Hantera inkommande ärenden i vårt ServiceNow ärendehanteringssystem samt utföra felsökning och felkorrigering.

Personlig specifikation:

  • IT-examen i informationsteknik eller relaterat område.
  • 5+ års erfarenhet av tjänstehantering eller en relaterad IT-roll.
  • 5+ års erfarenhet som IT-tekniker, ITA eller IT-supporter.
  • 5+ års erfarenhet av IT-lösningar inom logistikbranschen.
  • Teknisk erfarenhet av handhållna enheter.
  • Flytande i engelska och minst ett av de nordiska språken.
  • Exceptionella kundservice- och relationshanteringsförmågor.
  • Starka analytiska och problemlösande förmågor.

Information och ansökan

Rollens är en heltidsanställning med tillgång enligt överenskommelse. Platsen är i något av de nordiska länderna.

För frågor, vänligen kontakta Allan Kjærgaard, chef för CHIS via allan.kjaergaard@dbschenker.com.

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsfristen (2025-04-18), så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Dagens och Morgondagens Elpriser: Gratis El Mitt På Dagen
    Lör, 12 apr 2025 - 13:15
  • Inflationen - Inflationen april 2025: KPIF stabil på 2,3%
    Fre, 11 apr 2025 - 08:36
  • Information om Statsskuld.se - Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
    Mån, 31 mar 2025 - 15:20
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06