Affärsexpert till H&M Group

H & M Hennes & Mauritz Gbc AB

Okänd ort

Tidigare erfarenhet är önskad

25 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Företagsbeskrivning

H&M Group är ett globalt företag med starka modevarumärken och satsningar. Vårt mål är att bevisa att det inte finns någon kompromiss mellan exceptionell design, överkomliga priser och hållbara lösningar. Vi vill frigöra mode för många, och våra kunder står i centrum för varje beslut vi fattar.

Vi består av tusentals passionerade och talangfulla kollegor förenade av vår gemensamma kultur och värderingar. Tillsammans vill vi använda vår kraft, vår skala och vår kunskap för att driva modeindustrin mot en mer inkluderande och hållbar framtid.

Jobbeskrivning

VAD DU KOMMER ATT GÖRA

Som en Affärsexpert i ett produktteam ansvarar du för att säkerställa att produkten möter kundernas och slutanvändarnas behov och ger värde till verksamheten. Du arbetar nära produktchefer, ingenjörer, produktdesigners och andra intressenter, med fokus på att identifiera och prioritera önskade effekter för produkten och hur dessa kan realiseras för att ge affärsvärde.

Du har en fot i ämnesexperts perspektiv (affärsområde) och en i teknikperspektivet. Du ansvarar för att identifiera behov av uppdaterade affärsprocesser eller andra förändringar i förhållande till slutanvändarens och kundens behov och hur produkten realiseras, och du driver dessa förändringar där det behövs för att optimera produkten och processerna kopplade till den. Du är ansvarig för att säkerställa att produkten uppfyller värde genom att ta på dig förändringshanteringsperspektivet i förhållande till slutanvändare och andra intressenter. ​

Emerging Tech ligger i framkant av strategisk disruption av processer och teknik, och utforskar och implementerar banbrytande teknologier för att forma framtiden för modehandeln. Vårt team bygger broar mellan affär och teknik, och utnyttjar AI, immersiva upplevelser, automatisering och nya digitala kapabiliteter för att förbättra kundupplevelser, optimera verksamheter och driva hållbar tillväxt. Vi trivs med experimentering, samarbete och snabb iteration för att låsa upp nya möjligheter och skapa sömlösa, framåtblickande lösningar för H&M-varumärket.

VEM DU ÄR

Vi söker personer som har..

  • Kunskap om detaljhandelsverksamhet och processer – Djup förståelse för butiksverksamhet, arbetsflöden och utmaningar för att säkerställa att appen möter affärens och användarnas behov.
  • Behovsinsamling och intressenthantering – Förmåga att samla in och översätta affärskrav till tydliga specifikationer för utvecklingsteamen.
  • Förändringshantering och användaradoption – Erfarenhet av att driva förändring, utbilda butikspersonal och säkerställa framgångsrik adoption av nya digitala verktyg.
  • Vara en naturlig kontaktpunkt, arbeta för att skapa förståelse för produktens syfte och plan, både inom och mellan produkter och utanför produkten.

Bra att ha:

  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med Smartstore
  • Erfarenhet av butiksdigitalisering – Tidigare involvering i digitala transformationsprojekt inom detaljhandeln, såsom mobilappar, POS-system eller oändliga gånglösningar.
  • Data-driven beslutsfattande – Förmåga att analysera användarfeedback och appanvändningsdata för att driva kontinuerliga förbättringar.
  • Agil och produktutvecklingssamarbete – Bekantskap med agila arbetssätt och erfarenhet av samarbete med produkt- och teknikteam.

Kvalifikationer

  • Djupa kunskaper inom ett eller flera ämnesexpertisområden och förmåga att kommunicera och förklara detta för olika intressenter.
  • Erfarenhet av och intresse för digital produktutveckling.
  • Skicklig i att identifiera vad som behövs för att förbättra slutanvändarens effektivitet, vilket resulterar i affärsvärde och kundnöjdhet.
  • Stark förmåga att bidra till att lösa komplexa funktionella problem inom den digitala produkten relaterat till ämnesexpertisen.
  • Förmåga att förstå digital produktutveckling från idé till lansering.
  • Djup förståelse för hur produkten är byggd, prioritering och påverkan av egna och andra produkter.
  • Skicklig i att sätta prioriteringar genom att analysera påverkan både från ett affärs- och teknikperspektiv.
  • Skicklig i att förklara varför specifika prioriteringar görs på grund av tekniska implikationer inom egna och relaterade produkter.
  • Förmåga att skapa affärsfall och koppla det till produktens värdeerbjudande baserat på identifierad marknadsmöjlighet.
  • Stark förmåga att tydligt uttrycka kopplingarna mellan större affärsmål och små backloggposter för teammedlemmar.
  • Stark förmåga att anpassa lanseringen ur kvalitetsperspektiv för att möta slutanvändarnas förväntningar för att uppnå operativ excellens.
  • Skicklig i att nätverka med intressenter och slutanvändare på olika nivåer.

Ytterligare information

Vår unikhet kommer från en kombination av många saker – vår inkluderande och samarbetsvilliga kultur, våra starka värderingar och möjligheter till tillväxt. Men mest av allt är det våra människor som gör oss till vad vi är.

Detta är en tillsvidareanställning baserad i London (Storbritannien), även om vi är öppna för andra platser i Europa. Om du känner att din erfarenhet, dina färdigheter och dina ambitioner passar för denna roll, vänligen skicka ditt CV på engelska (ingen behov av ett personligt brev) före den 17 mars.

Ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss. Resan börjar här.

* Vi är engagerade i en rekryteringsprocess som är rättvis, jämlik och baserad på kompetens. Vi ber därför vänligen att du inte bifogar ett personligt brev i din ansökan.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser 21-22 mars 2025: Gratis timmar och sparmöjligheter
    Fre, 21 mar 2025 - 13:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Rabattkod - Exklusivt Erbjudande: Köp Laddbox med Installation hos Evify!
    Tors, 20 mar 2025 - 11:01
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06