Ledigt jobb: Animatör
- Jobb
- Teknisk Animator till Project 007

Teknisk Animator till Project 007
IO Interactive ABSkåne län, Malmö
Tidigare erfarenhet är önskad
120 dagar kvar
att ansöka till jobbet
IO Interactive söker för närvarande en Teknisk Animator för att gå med i Project 007, ett helt nytt James Bond-videospel som ska utvecklas och publiceras av IOI. Spelet kommer att innehålla en helt original Bond-historia, där spelarna får kliva i skorna på världens mest älskade hemliga agent för att förtjäna sin 00-status i den allra första James Bond-ursprungshistorien.
Detta är en permanent tjänst baserad i ett av våra studior, med möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar per vecka.
Vad du kommer att göra:
- Samverka med teamet för att utveckla och implementera karaktärsriggar, med fokus på vikt-skinning, RBF-deformation och animation.
- Ställa in animerbara riggade objekt såsom vapen och fordon, inklusive skelett, vikt-skinning och utveckling av kontrollriggar.
- Använda vår Glacier-motor för att skapa tyg- och styva kroppsfysik för realistisk karaktärsrörelse.
- Arbeta nära det centrala DCC-teamet för att utveckla och underhålla verktyg och pipelines, felsöka problem och tillhandahålla dokumentation.
- Koordinera med gameplay- och filmisk animationsgrupper för att säkerställa smidig och flytande animationsimplementering.
- Identifiera och lösa tekniska animationsproblem, vilket säkerställer en sömlös upplevelse för både utvecklare och spelare.
- Optimera animationsarbetsflöden för att förbättra effektivitet och kvalitet samtidigt som hög prestanda säkerställs över olika plattformar.
- Bidra till utvecklingen och förbättringen av proprietära verktyg och teknologier som stödjer animationsarbetsflöden.
- Ge teknisk support och felsökning för animationsrelaterade verktyg och system.
Vem du är:
- En erfaren teknisk animator med en stark bakgrund inom spelutveckling och realtidsanimation.
- Skicklig i animationsprogram och verktyg såsom Maya, 3ds Max, MotionBuilder och spelmotorer.
- Erfarenhet av Python-utveckling för animations- och riggverktyg, samt automation.
- Erfarenhet av att felsöka och lösa animationsrelaterade tekniska problem.
- Skicklig på att samarbeta med tvärvetenskapliga team, inklusive animatörer, riggare och programmerare.
- Proaktiv och detaljorienterad, med en passion för att optimera animationsprocesser och förbättra den övergripande kvaliteten.
Vem vi är:
IO Interactive är ett oberoende videospelsutvecklings- och publiceringsföretag med studior i Köpenhamn, Malmö, Barcelona, Istanbul och Brighton. Som den kreativa kraften bakom några av de mest omtalade multiplattformsspel under det senaste decenniet, är vi engagerade i att skapa oförglömliga karaktärer och upplevelser – allt drivet av vår prisbelönta, proprietära Glacier-teknologi.
Vi vet att för att uppnå dessa mål behöver vi mod, talangfulla människor och en fantastisk arbetsmiljö – och vi gör vårt yttersta för att ha allt detta. I våra flera studior arbetar vi med flera projekt. Viktigt är dock att vi alla är ett team. Vi värdesätter det arbete och den påverkan som varje person bidrar med och vi uppmuntrar aktivt nya idéer, samtidigt som vi lyssnar på dina insikter längs vägen.
Vi har ett dedikerat team av People Managers, som tar hand om dig som individ och som anställd. Med mer än 40 nationaliteter vet vi att alla är olika och vi är stolta över att ha ett rykte om att vara en vänlig arbetsplats med högutbildade människor.
Lär dig mer om Project 007. (https://ioi.dk/?panel=https%3A%2F%2Fioi.dk%2Fcareers%2Fnews%2F2020%2Fannouncing-project-007)
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Designer inom spel och digitala medier
Ubisoft Entertainment Sweden AB
-
Lindab Group
-
Designer inom spel och digitala medier
Ubisoft Entertainment Sweden AB
-
Sjöbo kommun, Bibliotek, kultur, kulturskola
-
Kultur- fritid- och utbildningsförvaltningen, Hörby kommun
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02