IT-Bemanning Sverige AB
180 Stockholm
Stockholms län
Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Supporttekniker till Techbolag

Publicerad: 2022-09-30 | Sista ansökningsdag: 2023-03-19 | Snittlön för Helpdesktekniker/Supporttekniker ~36 100 kr | Anställningsform: Heltid

IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.



Vi söker nu en social och duktig supporttekniker med erfarenhet från att supportera Mac som ska ingå i vårt servicedeskteam till vår tjänsteleverans för ett internationellt Techbolag i centrala Stockholm. Tjänsten, som är ett långsiktigt konsultuppdrag ska tillsättas så fort som möjligt.



Rollen:

Du kommer att ingå i ett servicedeskteam om tre personer som hanterar drifts- och supportåtagande för kundens ca 250 användare på plattformsnivå (kontorsrelaterade applikationer och system samt klientdatorer och nätverksfunktion). Som servicedeskmedarbetare supporterar man kundens användare via ärendehanteringssystem, telefon, mejl, remote och on-site. Rollen innefattar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, kontohantering, datakonfigurering, installationer och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering, vara inblandad i förändringsprojekt och kontakt med 3:e parts leverantörer med mera. Rollen innefattar också ansvar för supporten mot företagets USAkontor vilket innebär att man kan behövs arbeta förskjutna arbetstider.

Att arbeta som servicedeskmedarbetare hos vår kund ställer höga krav på service och kundbemötande samt problem -och initiativförmåga. Då du i din roll kommer ha daglig
kontakt med svenska och engelsktalande användare behöver du kunna kommunicera obehindrat, tydligt och pedagogiskt på svenska och engelska i både tal och skrift.


Vem är du?

Vi söker dig som är social med ett starkt kundfokus som tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Vidare behöver du kunna anpassa dig efter olika kunders behov för att lösa deras problem. Som person är du glad och social, gillar att kommunicera och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.


Dina erfarenheter

Vi ser att du som söker har erfarenhet från liknande roll och social, flexibel och lösningsorienterad

- Kunskaper av applikationer som ingår i MS Office 2010/13/16/O365
- Kunskaper av att supportera datorer med Windows 7, 8, 10
- Kunskaper av administration i Active Directory, Exchange & Office365
- Kunskaper av hårdvara och kringutrustning
- Grundläggande kunskaper inom Nätverk, TCP/IP
- Erfarenhet av att supportera Mac i enterprisemiljö
- Erfarenhet av kontakt med 3:epartsleverantörer
- Erfarenhet av arbete och administration i ärendehanteringssystem



Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Niclas Nodby [email protected]



Ansök nu Ansök nu