IST Group AB
780 Växjö
Kronobergs län
Lediga jobb i Växjö ❭❭

Documentation Manager till IST Sverige

Publicerad: 2022-06-29 | Sista ansökningsdag: 2022-12-16 | Snittlön för Helpdesktekniker/Supporttekniker ~35 700 kr | Anställningsform: Heltid

Om oss


Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Om rollen och dig

En del av vår framgång som ledande edtechföretag är tydlig och effektiv kommunikation. Vi söker en erfaren teknisk skribent som vill vara med och ta vår dokumentation till nya höjder. Du har dokumenterad erfarenhet inom ett tekniskt område, såsom mjukvaruutveckling, datavetenskap eller teknik. Du besitter god förmåga att utvärdera och analysera komplex information och du har en naturlig önskan att hjälpa människor att förstå saker som är svåra att förstå.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Ta fram och underhålla omfattande dokumentation som uppfyller organisationens standarder i nära samarbete med olika avdelningar
- Få en djup förståelse av produkter och tjänster för att översätta komplex produktinformation till enkelt, polerat och engagerande innehåll
- Skriva användarvänligt innehåll som möter slutanvändarens behov
- Utvärdera och utveckla innovativa metoder för förbättring

Rollen är en heltidstjänst med placering på vårt kontor i Stockholm eller Växjö (med möjlighet till hybridarbete).

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är en positiv och energifylld lagspelare som har förmågan att hela tiden ta till dig nya kunskaper och utvecklas tillsammans med dina kollegor. Din kommunikativa förmåga är betydande för att lyckas väl i det dagliga arbetet, varför tydlighet och professionell framtoning är att föredra. Du är trygg, flexibel och ansvarstagande i ditt sätt att vara och sätter alltid kunden i centrum.

Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Din ansökan

Vill du vara med och skapa framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande? Sök redan idag! Vi återkopplar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår HR Business Partner Hanna Kullsten via e-post [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!



Ansök nu Ansök nu