SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
Stockholms län

Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Logistikkoordinator till internationellt bolag i Liljeholmen

Publicerad: 2019-01-11 | Sista ansökningsdag: 2019-01-25 | Snittlön för Ordermottagare ~29 900 kr | Anställningsform: Tillsvidare

Vill du arbeta i ett internationellt bolag med världsledande varumärken? Vill du arbeta i en roll med mycket kundkontakter? Då kan detta vara rollen för dig!



För kunds räkning söker vi en Logiskikkoordinator. Vår kund är ett internationellt bolag och är världsledande inom dryckesbranschen. Huvudkontoret är i Liljeholmen där även du kommer att sitta. Detta är ett konsultuppdrag med start i mitten/slutet av februari. Uppdraget pågår under ca 6 månader.

Vi erbjuder dig en multinationell och snabb arbetsmiljö där du får chansen att arbeta med världsledande varumärken. Detta tillsammans med ett team som ansvarar för hela kedjan från efterfrågan på att leverera material från Point of Sales till marknadsbolag runt om i världen.


Tjänstebeskrivning

Som logistikkoordinator kommer ditt ansvar vara att säkerställa att högkvalitativa POS-material levereras och distribueras till globala marknader effektivt, till rätt kostnad och i tid.

Vidare kommer dina arbetsuppgifter att vara:


- Koordinera och boka frakt till rätt pris och effektivaste transportläge.
- Koordinera dokument mellan tull, speditörer, kunder etc.
- Hantera relationen och kommunikationen med våra marknader.
- Övervakning av POS-lagernivån och långsamma flyttare.
- Att säkerställa ledtider är så korta som möjligt och leveransstatus och avvikelser kommuniceras med relevanta intressenter.
- Skapa rapporter och spåra KPI:er.









Lämplig bakgrund

- Universitetsexamen i Supply Chain, Logistik eller liknande.
- Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom Supply Chain, Logistik eller liknande.
- Erfarenhet inom ett företag inom konsumentområdet är ett plus.
- God kunskap i MS Office-program

Du talar och skriver svenska på god nivå och det är ett krav att du är flytande i engelska såväl muntligt som skriftligt. Övriga europeiska språk är meriterande

Du har en god förståelse för hur operativa processer och globala transporter fungerar. Du trivs med att arbeta i team men fungerar också bra självständigt, med stor ansvarsfullhet och initiativförmåga. Som person är du analytisk och är bra på att planera och skapa struktur. Dessutom ser du fram emot att skapa bra relationer både internt och externt.


Ansökan


Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/).


Process


Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas
innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-01-25.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!