Sprio AB
180 Stockholm
Stockholms län
Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Jobba med backoffice support på Atea

Publicerad: 2022-09-30 | Sista ansökningsdag: 2023-03-19 | Snittlön för Backofficepersonal ~27 500 kr | Anställningsform: Heltid

Beskriver du dig som handlingskraftig, lösningsorienterad och kommunikativ? Då kan du vara Ateas nya backoffice support! I rollen får du stora utvecklingsmöjligheter på nordens ledande leverantör av it-infrastruktur.



Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. I Sverige är dem 2 500 medarbetare på ett trettiotal orter. Genom deras expertis hjälper de sina kunder att utforma, implementera, driva och underhålla den it-infrastruktur som deras verksamhet behöver. Nu finns chansen att arbeta i teknikens framkant och utvecklas tillsammans med de bästa specialisterna.

I rollen som backoffice support kommer du ha ansvar för ärenden och hålla i kommunikation både externt och internt. Du kommer ha direktkontakt med kunder, kollegor och leverantörer där arbetet i huvudsak sker via telefon, chatt och mail. I rollen kommer du även att stötta säljare med administration kring leveransen mot tilldelade kunder, t.ex. prisuppgifter, offerter och utgående produkter. Du kommer agera produktrådgivande och behöver därför hålla dig uppdaterad på nyheter kring it-produkter.

På Atea blir du en del av ett värderingsstyrt bolag med en stark företagskultur där framåtanda, humor och kamratskap är helt naturligt. I tjänsten får du en gedigen introduktion och en långsiktig utbildningsplan.

Din profil:

Störst vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är du handlingskraftig, lösningsorienterad och orädd att ta dig an utmaningar. Du har en god social förmåga och vi ser gärna att du har arbetat i en kundorienterad roll tidigare. Vidare är du även teamorienterad, passionerad i det du gör och bidrar med positivitet. Ett krav är att du talar och skriver flytande på svenska och engelska. Utbildning inom IT eller erfarenhet från branschen är meriterande.

Du kommer arbeta på Ateas huvudkontor i Kista med arbetstider kl. 08-17 måndag-fredag. Tjänsten beräknas starta omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Låter tjänsten som något för dig? Tveka inte på att ansöka redan idag, urval och intervjuer sker löpande.



Ansök nu Ansök nu