Academic Work Sweden AB
1480 Göteborg
Västra Götalands län
Lediga jobb i Göteborg ❭❭

Exportadministratör till kund i Göteborg!

Publicerad: 2021-04-08 | Sista ansökningsdag: 2021-05-08 | Snittlön för Administrativ assistent ~30 600 kr | Anställningsform: Heltid

Här får du arbeta i nära samarbete med dina kollegor

i administrativa arbetsuppgifter där det ställs höga krav på noggrannhet och struktur. Du blir en del av ett härligt gäng där din roll verkligen är av stor betydelse och där det finns långsiktiga utvecklingsmöjligheter. Låter detta som något för dig? Ansök idag då urval sker omgående!

OM TJÄNSTEN
Vår kund inom logistikbranschen är nu i behov av en exportadministratör. Du kommer bli en del av ett team på cirka 30 medarbetare som tillsammans arbetar mot bolagets största globala kund. Du kommer tillhöra kontoret i Göteborg där du har en väldigt viktig funktion för samtliga i teamet.

Du kommer vara konsult genom Academic Work och jobba hos vår kund. Uppdraget är initialt på 6 månader men förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet är tanken att det skall bli en långsiktig förlängning med chans att på sikt även bli anställd hos kunden.

Du erbjuds
* Att samla på dig värdefull erfarenhet från ett stort bolag där din roll verkligen är viktig och gör skillnad.
* Att arbeta på en arbetsplats där teamkänslan och att tillsammans nå uppsatta mål är A och O.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som exportadministratör kommer du administrativt stötta dina teammedlemmar i det dagliga arbetet. Du är i mitten av teamet och anpassar ditt arbete dagligen utifrån vart du behövs som mest.

Rollen innebär exempelvis:

* Administrativt arbete i affärssystemet. Du för in information gällande exempelvis
fraktdokument. Här är det väldigt viktigt att all information förs in korrekt och du ansvarar för att dubbelkolla att informationen stämmer.
* Kontrollera inkommande leverantörsfakturor.
* Avvikelserapportering i systemet.
* Lägga upp statusuppdateringar mot kund i affärssystemet.

VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare administrativ erfarenhet.
* Har god dator och systemvana.
* Är obehindrad på svenska och engelska, i tal och skrift.
* Har en avslutat gymnasial examen.

Det är meriterande om du:
* Har en eftergymnasial utbildning inom logistik/spedition.
* Har tidigare erfarenhet från logistikbranschen eller från en liknande roll.

För oss är din personlighet viktigast. Du är noggrann i ditt arbetssätt och upprätthåller en god kvalitet i ditt arbete. Du är en stark lagspelare och motiveras av samarbeta tillsammans med dina kollegor. Du är ödmjuk och prestigelös i ditt förhållningsätt och trivs i en roll där du får stötta upp där det behövs.

Övrig information

* Start: Omgående.
* Omfattning: Heltid, 6 månader med goda chanser till förlängning.
* Placering: Centralt
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.



Ansök nu Ansök nu