VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN - Logo

Jobbannons: Kundtjänstmedarbetare på Hjälpmedelscentralen i Borås

VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Västra Götalands län, Borås

Tidigare erfarenhet är önskad

19 dagar kvar
att ansöka till jobbet

Nu söker vi en ny engagerad och serviceinriktad kollega till vår kundtjänst på Hjälpmedelscentralen i Borås.

Välkommen med din ansökan senast 28 december!

Arbetsbeskrivning

Vi som arbetar på Hjälpmedelscentralen bidrar dagligen till att utsatta människor erbjuds möjligheter att vara delaktiga i samhället. I vårt team inom kundtjänst arbetar nio personer som sitter i ett mindre kontorslandskap. Vi ger service åt våra kunder i hela Västra Götalandsregionen, och också internt till våra fyra hjälpmedelscentraler. Du är Hjälpmedelscentralens röst utåt och kommer till största del att arbeta med telefonen som viktigaste arbetsredskap och därtill administrativa ärenden i vårt affärssystem. Exempel på arbetsuppgifter som förekommer i tjänsten är:

  • Telefonservice till privatpersoner och hjälpmedelsbeställare
  • Besvara frågor på telefon gällande lager, leverans, felanmälningar och kundorder
  • Administrativa uppgifter inom verksamheten
  • Bemanna receptionen vid behov
  • Intern service till våra fyra hjälpmedelscentraler

Arbetstiderna är förlagda till dagtid, måndag till fredag och kundtjänstens telefon är öppen mellan 8:00-16:30 på helgfria vardagar.

För tjänsten krävs att du har

  • Fullgjord gymnasieutbildning
  • Ett par års erfarenhet av att arbeta med service och kundkontakter via telefon
  • Dokumenterad vana av att arbeta med telefonsupport
  • Dokumenterad vana av administrativt arbete

Vidare har du mycket goda kunskaper i Office-programmen och erfarenhet av att arbeta i olika digitala system. Du kommunicerar obehindrat på svenska och är duktig på att formulera dig i tal och skrift.

För att ge god service i rollen som assistent i kundtjänsten behöver du:

  • Ha en god servicekänsla och ett gott kundbemötande
  • Vara tålmodig och lyhörd med förståelse för patientperspektivet
  • Trivas med telefonkontakt och kunna kommunicera klart och tydligt
  • Vara noggrann och ha ett strukturerat arbetssätt
  • Kunna både ta eget stort ansvar i självständigt arbete och också vara en bra teamspelare
  • Vara flexibel och kunna hantera flera arbetsuppgifter och system samtidigt
  • Ha förmåga att hantera arbetsintensiva perioder och återkommande ärenden

Det är viktigt att du ser möjligheter, kan ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men också har förmåga att arbeta i team och bidra till ett gott arbetsklimat. Om du har erfarenhet från affärssystemet Sesam2, SOFIA, Jabber och CC-bridge ser vi det som meriterande.

Om oss

Hjälpmedelscentralen tillhör Försörjningsförvaltningen inom Västra Götalandsregionen och är ett kompetens- och logistikcenter för de 49 kommunerna, samt Västra Götalandsregionens egna verksamheter. Vi finns i Borås, Mölndal, Skövde, och Uddevalla.

Vårt tjänsteutbud grundar sig i vårdgivarnas behov av såväl fördjupad kunskap inom hjälpmedelsområdet som olika servicetjänster för att stödja vårdkedjan. Vi ombesörjer inköp, lagerhållning, distribution samt service och underhåll av hjälpmedelsartiklar. Vi hjälper också förskrivare med bl.a. hjälpmedelsrådgivning, individuell utprovning, anpassningar/ specialanpassningar samt studiebesök och utbildningar.

Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du får introduktion, utbildning och bra anställningsvillkor. Som en del i vårt team får du möjlighet att bidra med god service som gör skillnad i människors vardag.

Din ansökan

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Frågor om tjänsten hanteras av Karin Öhman, Avdelningschef på Hjälpmedelscentralen i Borås.

Vi ser fram emot din ansökan!

Västra Götalandsregionen bedriver till del säkerhetskänslig verksamhet varför säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras om befattningen så kräver. Säkerhetsprövningen genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Om Västra Götalandsregionen

Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.

Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.

Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken här (https://www.vgregion.se/introduktion). Du kan även läsa mer i presentation om här (https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate).

Ansökan

Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Opinionen - Opinionsläge Novus: Oförändrat stöd – Socialdemokraterna störst
    Ons, 19 nov 2025 - 08:35