Ledigt jobb: Ekonomikontorist
- Jobb
- Ekonomi & Kontorsadministratör sökes
Ekonomi & Kontorsadministratör sökes
OnePartnerGroup Väst ABVästra Götalands län, Göteborg
Tidigare erfarenhet är önskad
14 dagar kvar
att ansöka till jobbet
För kunds räkning söker vi nu efter en Ekonomi & Kontorsadministratör som trivs med att hålla ihop många trådar samtidigt och som tycker att både siffror och ordning bidrar till en fungerande och glad arbetsdag. Du är den som ser till att allt rullar smidigt, från fakturor till kontorsstämning och du gillar att vara den som fixar, organiserar och säkerställer kvalitet.
Om Företaget
Företaget är ett ledande nordiskt högteknologiskt bolag med en komplett intern utvecklings- och produktionskedja. De arbetar med avancerad produktutveckling, snabb prototyptillverkning och egen serieproduktion, och levererar lösningar till flera krävande branscher, bland annat marin försvarsteknik, flyg- och rymdindustrin.
Arbetsmiljön präglas av innovation, högt tekniskt kunnande och korta beslutsvägar, vilket ger goda möjligheter att påverka både arbetssätt och framtida lösningar. I rollen som ansvarig för ekonomi-, löne- och kontorsrelaterade frågor blir du en central person som skapar struktur, trygghet och en positiv vardag för hela teamet.
Dina ansvarsområden
Rollen är bred och varierad, där du kombinerar ekonomi, administration och kontorsansvar. Mycket av ditt arbete sker i samspel med hela organisationen, och du får följa processer från start till mål. I det dagliga arbetet sköter du den löpande ekonomiadministrationen, ser till att fakturor hanteras korrekt och att inköp och reklamationer följs upp. Du är även delaktig i löneprocessen där du samlar in, kontrollerar och förbereder underlag till lönesystemet.
Samtidigt är du den som håller kontoret levande och välkomnande. Det handlar om allt från att se till att det finns kaffe och rätt utrustning till att planera trivselaktiviteter som får teamet att må bra.
Ekonomi & administration
- Löpande bokföring och ekonomiadministration
- Leverantörsfakturor: attest, kontering och koppling till projekt
- Inköp av varor och tjänster till verksamheten
- Uppföljning av reklamationer och leverantörskontakter
- Kontroll av att inköp och fakturor stämmer överens
Löneadministration
- Insamling och kvalitetssäkring av tidrapporter
- Hantering av sjukfrånvaro, VAB och andra avvikelser
- Administration av semester och semesterlistor
- Förberedelse av underlag till lönesystemet
Office & kontor
- Ansvar för att kontoret är fräscht, välkomnande och funktionellt
- Hantering av nycklar, passerkort och larm
- Inköp av material, möbler och brandingdetaljer
- Koordinering av städning och service
- Planering av kick-offer, resor, AW och andra företagsaktiviteter
Vem är du?
Du är strukturerad, noggrann och tycker om att skapa ordning, samtidigt som du är positiv och serviceinriktad. Framför allt trivs du i en roll där du får hjälpa andra och skapa arbetsglädje genom struktur och god service.
Kvalifikationer:
- Du har minst 2-3 års erfarenhet av ekonomi- och löneadministration.
- Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Flytande svenska i tal och skrift, goda kunskaper i engelska.
- Känner dig trygg i digitala system och har goda kunskaper i Excel.
- Meriterande med erfarenhet av systemet Odoo
Du rapporterar till CFO/VD och får en nära relation till hela teamet. Rollen är central för att allt bakom kulisserna ska fungera, och för att resten av organisationen ska kunna fokusera fullt ut på sina kärnuppgifter.
Övrigt
Omfattning: Tjänsten är på heltid och inleds som en hyr-rekrytering, där du först blir anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och arbetar ute hos vår kund Kungsbacka. För rätt person finns goda möjligheter att senare övergå i en direkt anställning hos kunden.
Startdatum: Omgående
Arbetstid: måndag-fredag, kontorstider
Plats: Kungsbacka
Vad händer när du har sökt tjänsten?
Känner du att denna tjänst passar dig? Vänta inte med att söka! Urval och intervjuer sker löpande. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Tania Benitez på [email protected]. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Chefssekreterare och VD-assistenter m.fl.
Sjukhusen i väster, Barn unga och folkhälsa, Angereds närsjukhus
Sön, 7 dec 2025 - 04:53