Nyköpings kommun
480 Nyköping
Södermanlands län
Lediga jobb i Nyköping ❭❭

Upphandlingsadministratör

Publicerad: 2020-10-22 | Sista ansökningsdag: 2020-11-08 | Snittlön för Upphandlare ~43 200 kr | Anställningsform: Heltid

Inköps- och upphandlingsenheten har en tvärfunktionell strategisk roll och därmed stor inverkan på kommunens ekonomi. Målet för enheten är att göra goda affärer för hela kommunen/koncernen. Inom enheten pågår ett ständigt förbättringsarbete som syftar till att kvalitetssäkra inköps- och upphandlingsprocessen samt förenkla administrationen.



Inköps- och upphandlingsenheten är en spännande och energifylld arbetsplats med nya utmaningar varje dag. En viktig del i vårt arbete tillsammans är att alla känner sig delaktiga och arbetar mot samma målsättningar. Kommunens upphandlingsvolym är ca 1 miljard för drift och ca 0,5 miljarder för investeringar. Enheten är organiserad inom den centrala kanslifunktionen och består av åtta personer; enhetschef, fyra upphandlare, inköpscontroller, inköpssamordnare/E-handel och upphandlingsadministratör.

Vi använder e-Avrop som är ett digitalt upphandlingssystem. Inom enheten arbetar vi med ständig förbättring och utveckling av vårt arbetssätt. Målet är att vara en strategisk och värdeskapande stödresurs för kommunens olika verksamheter.


ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som upphandlingsadministratör är delvis ny, varför vi väljer att testa funktionen under ett år. Du arbetar med diverse administrativa sysslor, såsom enhetens diarieföring av upphandlingsunderlag, administration av avtalsdatabasen, svara på inköps- och upphandlingsrelaterade frågor i enhetens funktionsbrevlåda från såväl interna som externa parter, du hjälper till med avtalsförlängningar och indexregleringar av avtal samt övriga inom enheten administrativa sysslor, dessa kan variera över tid.

Du kommer vara med med och utveckla arbetet inom Nyköping kommuns Inköps- och upphandlingsenhet. Alla enhetens medarbetare ansvarar för att ge god service till kommunens verksamheter i inköps- och upphandlingsfrågor.

Tjänsten är en visstidsanställning 12 månader med möjlighet till förlängning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• utbildning inom administration, ekonomi/teknik/juridik, eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• praktisk erfarenhet i och kunskap om inköps- eller upphandlingsarbete,
• god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl muntligt som skriftligt,

B-körkort är önskvärt

För att lyckas i rollen som upphandlingsadministratör ser vi att du behöver vara flexibel och kommunikativ, ha sinne för att ge god service samt ha ett strukturerat arbetssätt. Då arbetet innebär mycket kontakter både externt och internt är det viktigt att du har hög social kompetens, är förtroendeskapande och är duktig på att bygga upp och underhålla interna och externa nätverk. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.



Ansök nu Ansök nu