Dentsu Aegis Network AB
BOX 7054
10386 Stockholm
Stockholms län

Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Digital Campaign Manager till DDS, Stockholm

Publicerad: 2018-10-11 | Sista ansökningsdag: 2018-11-30 | Snittlön för Traffic ~28 500 kr | Anställningsform: Tillsvidare

Vi söker nu en prestigelös och kundorienterad Digital Campaign Manager till DDS. I denna roll kommer du att ansvara för att verkställa digitala kampanjer, implementera tredjepartsmätningar, optimera pågående kampanjer, göra materialspecifikationer, ta fram rapporter och diskutera resultat med såväl byråernas kundteam, som kunden. I rollen finns en förväntan om proaktiva initiativ för att förbättra våra arbetssätt och framför allt automatisera dessa och skapa affärsnytta för våra kunder.



Som Digital Campaign Manager ingår du i vårt drivna Campaign Management-team, där Head of Campaign Management blir din närmaste chef. Tjänsten präglas av tätt samarbete med Digitala Specialister på byråerna i huset och hela kundteamet, samtidigt som du har ett självständigt arbete och ett stort ansvar inom ditt område. Teamet har stark framåtanda och hos oss kan du bidra till utvecklingen samtidigt som du utvecklas av och inom din roll.

Dina arbetsuppgifter i korthet:
• Arbete i olika selfservicesystem för digitala medier.
• Hantering av digitala kampanjer i bl.a Googles Campaign Manager och Adform.
• Fungera som spindeln i nätet och se till att allt fungerar med kunden, reklambyrån, digitalspecialisterna och medierna.
• Framtagning av rekommendation för mätning av digitala kanaler, insamling av data, samt uppföljning av kundens digitala medieinvesteringar.
• Presentation av din rekommendation både till kund och internt.

Vi söker dig som:

• har relevant eftergymnasial utbildning.
• har minst 5 års generell arbetslivserfarenhet, med fördel också någon erfarenhet från konsultverksamhet.
• har ett genuint intresse av och en god förståelse för hur data kan förenkla vardagen samt kundens affär.
• är prestigelös, proaktiv, noggrann och alltid ser till kundens bästa.
• planerar ditt arbete ansvarsfullt, trivs med agila arbetssätt i högt tempo och håller deadlines.
• har förmågan att arbeta självständigt likväl som att samarbeta i olika team sammansättningar.
• har mycket goda kunskaper inom Officepaketet.
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

DCM-certifiering och/eller tidigare erfarenheter av adservingsystem som DoubleClick, Adform eller liknande är meriterande.

För att lyckas bidra till att vi tillsammans uppnår bästa möjliga resultat och för att du ska trivas hos oss arbetar du gärna utifrån våra värdeord:
Agile, Ambitious, Pioneering, Responsible och Collaborative.

DDS är en konsultverksamhet inom martech, data och campaign management, insikt och analys. Vi erbjuder holistisk och teknikoberoende konsultation anpassat efter kundens förutsättningar, målsättning och syfte. Den samlade och breda kompetensen av specialister inom DDS möjliggör för våra kunder att ligga i framkant inom datadriven insikt och analys. Vår målsättning är att framtidssäkra våra kundersmarknadsföringsinvesteringar och affärsresultat i en värld där data utgör ett allt viktigare konkurrensmedel. DDS lanserades 2018 med kontor i Stockholm och Göteborg. DDS är ett affärsområde inom den globala Dentsu Aegis Network koncernen där bland annat Carat, Vizeum, iProspect, Isobar och Outfox ingår. Här finner du en rolig och stimulerande arbetsmiljö mitt på Södermalm, där trevliga och kunniga kollegor gärna delar med sig av sin kunskap.

Ansök nu